LilyPond
Це просто перелік нагадувань, шпаргалка, для приватного користування)
- Кінець твору:
\bar "|."
- Пропуски у вокальному тексті:
- Замість
{ _ }
завжди краще писати{ \skip 1 }
, наприклад:
\repeat "unfold" 14 { \skip 1 }
- Затакти:
\partial 4
— це для затакту «одна четвертна», аналогічно для якого завгодно (наприклад,\partial 8.
— три шістнадцятих тощо)- Репризи:
-
\repeat "volta" 3 { bes4 bes bes2 \choirRepeat bes4 #7 c2 a } \alternative { { c2 bes a4 a g2( a4 g) f1 } { c'2 bes a4 a g1( a2 g) f1\fermata } }
- Тріолі (не тільки трі-):
- Це буде «три 16-их як дві»:
\tuplet 3/2 { b16([ cis b]) }
- Закоментовані фрагменти:
- Цей фрагмент «не враховується», це блоковий коментар:
%{ a4 b c d b2 a %}
- Паралельні голоси:
- Ми пишемо
\voiceThree
для другого сопрано чи другого тенора;\voiceFour
— для другого альту чи другого басу:<< { bes2( a4) } \new Voice { \voiceThree e2. } >>
- Повторювані ноти у партіях без розміру
- Напишемо на прикладі ось цієї потрійної ектенії.
Слова пишемо так (як завжди, власне):
Гос -- "поди, помилуй, Господи, помилуй, Госпо" -- ди, по -- ми -- луй.
А відповідні їм ноти пишемо так (партія альта):
\choirRepeat g4 #15 f g2( f) e1
Тобто, ми тут пишемо команду
\shoirRepeat
з двома параметрами — будемо повторювати четвертну ноту «соль» 15 разів, тому:\choirRepeat g4 #15
.Чому 15? — бо ми рахуємо всі склади у фрагменті
Гос -- "поди, помилуй, Господи, помилуй, Госпо" -- ди,
— іще раз дивіться ноти для цього фрагмента.Після цього у нотах буде «як завжди», проте midi гратиме кожен склад.