«Наша Парафія»

Парафія святого Архистратига Михаїла, Київ, Пирогів

 
БібліотекаМолитвиМолитовник ЗА СПОЧИЛИХ

Акафіст за спочилого

Читають щоденно протягом 40 днів від дня смерти і протягом 40 днів перед роковинами

Кондак 1

Єдиний Заступнику і Первосвященику, Ти за спасіння грішного світу віддав душу1 Свою, щоб дарувати нам змогу дітьми Божими стати і жити в нескінченному дні Царства Твого, даруй прощення і вічну радість спочилому; за нього з молитвою благаємо Тебе:

Ісусе, Судде Всемилостивий, насолоди райської сподоби раба Твого.

Ікос 1

Святий Ангеле охоронителю, Господом даний, прийди помолитися за раба Божого, якого супроводжував Ти на всіх життєвих шляхах, беріг і наставляв; звернись разом з нами до Спаса Всещедрого:

Ісусе, розірви рукопис гріхів раба Твого (ім’я).

Ісусе, зціли його душевні рани.

Ісусе, нехай не буде на землі гірких спогадів про нього.

Ісусе, помилуй тих, хто засмучував його, і тих, кого він образив.

Ісусе, покрий його недоліки світлоносною ризою Твого викуплення.

Ісусе, розрадь його милосердям Твоїм.

Ісусе Невимовний, Великий і Неосяжний, явися йому Сам.

Ісусе, Судде Всемилостивий, насолоди райської сподоби раба Твого.

Кондак 2

Як безутішна горлиця, кружляє душа понад землею, споглядаючи з висоти Божественного розуміння гріхи та спокуси пройденого шляху, гірко сумуючи за кожним безповоротним днем, що проминув даремно; але помилуй раба Твого, Владико, нехай увійде він у спокій Твій, співаючи: Алилуя.

Ікос 2

Якщо Ти страждав за весь світ, якщо Ти проливав сльози і кривавий піт за живих і мертвих, то хто нас утримає від молитви за спочилого? Наслідуючи Тебе, що зійшов аж до пекла, молимося за спасіння раба Твого:

Ісусе, життя Подателю, осяй його світлом Твоїм.

Ісусе, хай він буде єдине з Тобою, Отцем і Святим Духом.

Ісусе, що всіх закликаєш до виноградника Свого, не позбав його сяйва світла Твого.

Ісусе, щедрий Подателю вічних нагород, яви його сином чертогу Твого.

Ісусе, віднови в душі його благодатні сили первісної чистоти.

Ісусе, нехай множаться в ім’я його добрі діла.

Ісусе, зігрій осиротілих Твоєю таємничою втіхою.

Ісусе, Судде Всемилостивий, насолоди райської сподоби раба Твого.

Кондак 3

Зв’язаний путами плоті раб Твій впадав у гріхи, та дух його прагнув Твоєї вічної правди і святости, нині ж, коли неміч тілесна скута могильним тлінням, хай вознесеться душа його вище за сонце до Тебе, Всесвятого, і заспіває пісню визволення: Алилуя.

Ікос 3

Верховний апостол Твій холодної ночі біля вогню тричі зрікся Тебе, і Ти спас його. Єдиний Ти знаєш неміч людського єства, прости й рабові Твоєму (ім’я) численні порушення волі Твоєї.

Ісусе, осели його там, де немає омани.

Ісусе, позбав його важких мук сумління.

Ісусе, хай згине навіки пам’ять про гріхи його.

Ісусе, не згадай спокус його юности.

Ісусе, від тайних беззаконь очисти його.

Ісусе, окрий його тихим світлом спасіння.

Ісусе, Судде Всемилостивий, насолоди райської сподоби раба Твого.

Кондак 4

Проминули життєві бурі, страждання земні закінчились, безсилі вороги у злобі своїй, але могутня в силі любов, що визволяє від вічної темряви і спасає всіх, за кого возносять до Тебе сміливу пісню: Алилуя.

Ікос 4

Ти безмежно милосердний до нас, єдиний Визволителю; що ми можемо додати до подвигу всерятівної любови Твоєї? Але, як Симон Киринейський допомагав Тобі, Всесильному, нести хрест, так і нині угодно благості Твоїй долучити нас до спасіння близьких.

Ісусе, Ти заповів носити тягарі одне одного.

Ісусе, Ти по смерті милуєш нас піклуванням близьких.

Ісусе, Ти з’єднав живих і мертвих союзом любови.

Ісусе, хай будуть на спасіння рабові Твоєму (ім’я) подвиги тих, хто любить його.

Ісусе, почуй волання серця його, вознесене нашими вустами.

Ісусе, прийми наші сльози, як його покаяння.

Ісусе, Судде Всемилостивий, насолоди райської сподоби раба Твого.

Кондак 5

Боже, прийми його передсмертне скорботне зітхання, як молитву благорозумного розбійника. Він згас на життєвому хресті, дай успадкувати йому, як і розбійнику, Твою обітницю: істинно кажу тобі, зі Мною будеш у раю, де собори розкаяних грішників радісно співають: Алилуя.

Ікос 5

За нас розіп’ятий, за нас замучений, простягни руку з Хреста Твого, краплями крови Твоєї безслідно змий гріхи його, благовидною Твоєю наготою зігрій оголену осиротілу душу.

Ісусе, Ти знав його життя до народження і полюбив його.

Ісусе, Ти бачив його здаля з висоти Хреста Твого.

Ісусе, Ти розпростер йому, що мав родитися у майбутті, зранені обійми Твої.

Ісусе, Ти благав простити його на кривавій Голгофі.

Ісусе, Ти смиренно вмирав за нього в тяжких муках.

Ісусе, що перетерпів покладання до гробу, освяти його могильний спокій.

Ісусе воскреслий, піднеси до Отця світом зранену і Тобою спасенну душу.

Ісусе, Судде Всемилостивий, насолоди райської сподоби раба Твого.

Кондак 6

Спить він тілом до часу в могилі, але душа його не дрімає, чекає Тебе, Господи, прагне Тебе, вічного Жениха. Нехай справдяться на спочилому слова Твої: «Хто їсть Моє Тіло і п’є Мою Кров, має життя вічне». Дай йому споживати таємничу манну і співати біля престолу Твого: Алилуя.

Ікос 6

Смерть розлучила його з усіма ближніми, віддалилася душа, знайомі сумують, і тільки Ти залишився близько. Зруйновано перешкоди плоті, і Ти відкрився в неприступній величі Божества, чекаючи відповіді.

Ісусе, Любове понад усяке розуміння, помилуй раба Твого.

Ісусе, віддаляючись від Тебе, він тяжко страждав.

Ісусе, прости невірність серця його.

Ісусе, несправджені його надії будили тугу за Тобою.

Ісусе, спом’яни ті часи, коли душа його знаходила щастя в Тобі.

Ісусе, даруй спочилому неземну радість і спокій.

Ісусе, Єдиний вірний, незмінний, прийми його.

Ісусе, Судде Всемилостивий, насолоди райської сподоби раба Твого.

Кондак 7

Віруємо, що недовгою буде розлука наша. Ми ховаємо тебе, як сіємо зерно на ниві, щоб ти зійшов в іншому світі. Нехай згине в могилі кукіль гріхів твоїх, а добрі діла засяють там, де насіння добра дає нетлінні плоди, де святі душі співають: Алилуя.

Ікос 7

Коли долею спочилого стане забуття, коли образ його згасне в серцях і час зітре разом з могилою і ревність молитви за нього, тоді Ти не залиш його, розрадь одиноку душу.

Ісусе, Твоя любов не згасає. Ісусе, невичерпна ласка Твоя.

Ісусе, у безупинних моліннях Церкви нехай омиються гріхи його приношенням Безкровної Жертви.

Ісусе, заступництвом усіх святих даруй йому благодать молитви за живих.

Ісусе, у дні випробовувань наших прийми його благання за нас.

Ісусе, Судде Всемилостивий, насолоди райської сподоби раба Твого.

Кондак 8

Будемо зі сльозами молитися, коли ще пам’ять про спочилого така болісна. Будемо поминати ім’я його вдень і вночі, роздавати милостиню, насичувати голодних, із глибини душі взиваючи: Алилуя.

Ікос 8

Тайновидець Іоан Богослов споглядав біля престолу Агнця безліч людей, у білі шати вбраних: це ті, що прийшли від великої скорботи. Вони радісно служать Богові день і ніч, і Бог перебуває з ними, і не торкнеться їх мука.

Ісусе, приєднай до них і раба Твого (ім’я).

Ісусе, він багато страждав і терпів.

Ісусе, Тобі відомі всі його гіркі години й найтяжчі хвилини.

Ісусе, на землі зазнав він горя й скорбот, даруй йому на небі відраду.

Ісусе, усолоди його із джерел живої води.

Ісусе, зітри з очей його всяку сльозу.

Ісусе, осели його там, де не обпалює, а живить Сонце Правди Твоєї.

Ісусе, Судде Всемилостивий, насолоди райської сподоби раба Твого.

Кондак 9

Скінчилася подорож земна, який благодатний перехід у світ Духа, яке споглядання нових, невідомих для світу земного речей і небесної краси; душа вертається до Батьківщини своєї, де ясне сонце, правда Божа, осяває тих, що співають: Алилуя.

Ікос 9

Якщо відблиск і слід Твій залишає сяйво на лицях смертних, то який же Ти Сам! Якщо творіння Твоїх рук такі прекрасні, і земля, що лише віддзеркалює тінь Твою, сповнена невимовної величі, то який же невидимий лик Твій! Відкрий славу Твою спочилому рабу Твоєму (ім’я).

Ісусе, даруй йому змогу споглядати Твоє Божество.

Ісусе, даруй йому змогу розуміти небесне.

Ісусе, хай довершеною буде радість його.

Ісусе, хай не марною буде надія на нашу зустріч у блаженних оселях.

Ісусе, дай нам відчути благодатну силу заупокійної молитви.

Ісусе, Судде Всемилостивий, насолоди райської сподоби раба Твого.

Кондак 10

Отче наш, прийми спочилого в Царство Твоє, де нема гріха та зла, де непорушна Свята воля, де в соборах чистих душ і непорочних ангелів святиться благодатне ім’я Твоє і духмяніє хвала: Алилуя.

Ікос 10

Того дня ангели поставлять престол Твій, Судде, і Ти засяєш у славі Отця Твого, віддаючи належне кожній людині. О, поглянь милостиво тоді на смиренного раба Твого (ім’я), скажи йому: «Прийди, стань праворуч Мене».

Ісусе, Ти, Богом будучи, маєш владу прощати гріхи.

Ісусе, прости його гріхи забуті чи від сорому втаєні.

Ісусе, відпусти беззаконня, вчинені від немочі та невідання.

Ісусе, позбав його безпросвітних глибин пекельного відчаю.

Ісусе, нехай успадкує він Твої животворчі обітниці.

Ісусе, долучи його до благословенних Отця Твого.

Ісусе, дай йому повік нескінченне блаженство.

Ісусе, Судде Всемилостивий, насолоди райської сподоби раба Твого.

Кондак 11

Владико Всеблагий, нехай розкриються перед спочилим сонцесяйні ворота райські, нехай, ликуючи, зустрінуть його собори праведних і святих, усі близькі, усі, хто любить його, хай радіють за нього світлоносні ангели Твої, хай побачить він і Преблагословенну Матір Твою там, де переможно звучить: Алилуя.

Ікос 11

Від подиху Твого оживають квіти, воскресає природа, пробуджується безліч найдрібніших творінь, Твій погляд світліший за небо весняне, Твоя любов тепліша за сонячні промені. Ти з пороху земного створив тлінну плоть людську для розквіту вічного нетлінного життя весни, тоді осяй і раба Твого (ім’я) світлом милости Твоєї.

Ісусе, у Твоїй руці життя і щастя.

Ісусе, у погляді Твоєму — світло й любов.

Ісусе, визволи спочилого від вічної смерти духовної.

Ісусе, він заснув з надією, як узимку ріка.

Ісусе, збуди його, коли терни земні зодягнуться квітами вічности.

Ісусе, нехай ніщо не затьмарить його останнього сну.

Ісусе, Щастя Незмінне й мета нашого буття.

Ісусе, Судде Всемилостивий, насолоди райської сподоби раба Твого.

Кондак 12

Христе! Ти — Царство Небесне, Ти — земля лагідних, Ти — оселя багатьох, Ти — питво незрівнянне, нове, Ти — вбрання і вінець преподобних, Ти — ложе упокоєння святих, Ти — Найсолодший Ісусе! Тобі належить хвала: Алилуя.

Ікос 12

В образі садів неземної краси і світлих, як сонце, оселях, у довершеності небесних пісень Ти виявив нам блаженство тих, хто любить Тебе.

Ісусе, нехай увійде раб Твій у радість Твою.

Ісусе, зодягни його в сяйво слави Отця.

Ісусе, нехай почує він невимовну пісню Херувимів.

Ісусе, нехай сходитиме він від слави у славу.

Ісусе, хай побачить він Тебе лицем до лиця.

Ісусе, Судде Всемилостивий, насолоди райської сподоби раба Твого.

Кондак 13

О Жениху Безсмертний, що опівночі гріха й невіри грядеш з небес разом з ангелами судити світ. Розчини двері славного чертогу Твого рабу Твоєму (ім’я), щоб він з незліченними соборами святих повіки співав: Алилуя. Алилуя. Алилуя.

Цей кондак читають тричі, потім 1-й ікос «Святий Ангеле Хранителю, Господом даний…» 1-й кондак «Єдиний Заступнику і Первосвященику…»

І одразу читаємо «Достойно є», «Слава… і нині…», «Господи, помилуй (тричі). Благослови», «Молитвами святих отців».

  1. «Душа» у Св. Письмі часто означає «життя». []
10 відгуків
to «Акафіст за спочилого»
  1. Едуард сказав:

    Це найкращий укр. переклад тексту Акафіста який я зустрічав. Дякую. Акафіст за спочилого — найсильніша молитва як на мене. Текст дуже зконцентрований по змісту, продуманий. Дивна послідовність. Цікаво хто автор Акафісту? Було б цікаво дізнатись історію його створення.

    • Редакція Нашої Парафії сказав:

      Дякуємо за відгук! На жаль, автор цього духовного шедевру невідомий. А переклад Нашої Парафії. Саме він увійшов в акафісник УПЦ КП.


    • Акафіст сказав:

      Ймовірно автором є свящ. Павел Груздев (+1996). Це новітній акафіст і він суперечливий. Читайте краще Псалтир зокрема 17кафизму а не шукайте екстравагантних шляхів поминання померлих. Або канон за усопшаго, який віками перевірений. Іще устав церковний ніде не заповідає читати акафіст за померлого — це абсурд щоби читався акафіст (особливо за богослуженням), треба читати Псалтир.

      • Ганна сказав:

        Шановний пане! Акафісти увійшли в богослужбову практику з давніх давен: згадайте Акафісну суботу. У молебні також, оскільки благословенні Церквою ці твори цілком відтворюють молитовний дух богослужбових текстів. «Акафіст за всіх спочилих» має спірне тільки небажання «канонічних» молитися за помилування «приречених» на їхній погляд на загибель. Проте кожна людина, яка визнала перед Богом свій гріх, пізнавши любов Божу, не може не молитися за спасіння кожної людської душі. Ми не стверджуємо їхнє прощення (бо ми не судді), а благаємо про помилування, як за самих себе — ОСТАННІХ ГРІШНИКІВ (!). Цей акафіст має на людей надзвичайно благодійний вплив, і він воскрешає серця, закам’янілі до прощення.

        • Акафіст сказав:

          Саме акафист Акафистной суботи і є тим єдиним акафістом, який визнає церква. Решта пізніший витвір і не проблема скласти для сановників т.назив. акафист якомусь святому і видати під грифом православія…

          • Дмитро сказав:

            Так само «не проблема» стати наклепником чи фарисеєм, відкидаючи певні молитви чи акафісти за надуманими приводами.

            «Багато спокус у праведника, але від усіх їх визволить його Господь».

            ps. У Вас підпис «Акафіст». Очевидно, Ви з тих, кого Церква не визнає .)

            Жартую, звісно.




      • Ірина сказав:

        Один чоловік запитав у Сократа:
        – Знаєш, що мені сказав про тебе твій друг?
        – Зачекай, – зупинив його Сократ, – просій спочатку те, що збираєшся сказати, через три сита.
        – Три сита?
        – Перш, аніж що-небудь говорити, потрібно це тричі просіяти. Спочатку через сито правди. Ти впевнений, що це правда?
        – Ні, я просто чув це.
        – Значить, ти не знаєш, це правда чи ні. Тоді просій через друге сито – сито доброти. Ти хочеш сказати про мого друга щось хороше?
        – Ні, навпаки.
        – Виходить, – продовжував Сократ, – ти збираєшся сказати про нього щось погане, але навіть не впевнений в тому, що це правда. Спробуємо третє сито – сито користі. Чи так вже необхідно мені почути те, що ти хочеш розповісти?
        – Ні, в цьому немає необхідності.
        – Отже, – підсумував Сократ, – в тому, що ти хочеш сказати, немає ні правди, ні доброти, ані користі. Навіщо тоді говорити?




  2. Ірина сказав:

    Дуже дякую за таку сильну та красиву молитву, пронизану духом Євангелія.


  3. Марія сказав:

    Дякую! Дуже легко і зрозуміло читається. Так і має бути щоб людина розуміла.Дуже сильні молитви, задумуєшся.


  4. Валентин сказав:

    Дякую за славний молитовний дух акафіста.
    Любов Божа до нас усіх, воістину, – незбагненна Є!
    Христос Воскрес!!!


Можете використовувати такі теґи: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Будь ласка, не коментуйте з доменів mail.ru, yandex.ua/yandex.ru тощо. Ви не будете отримувати сповіщення про відповіді на відгуки. Не користуйтеся послугами країни-окупанта.


Пошук

Допомога ЗСУ

Сторінки

Останні відгуки

Канали RSS


Українська Церковна Архітектура














Нагору