«Наша Парафія»

Парафія святого Архистратига Михаїла, Київ, Пирогів

 

Роман Стельмащук

Роман Стельмащук (02.07.1965, м. Дрогобич, Львівщина — 19.11.2015, Львів). Музикознавець, композитор, педагог, засновник і мистецький керівник Фестивалю Давньої Музики у Львові, мистецький керівник ансамблю «A cappella Leopolis».

Закінчив історико-теоретичний (1992 р., клас доц. Даґмари Дувірак) та композиторський (1993 р., клас проф. Мирослава Скорика) ім. М. Лисенка. Як музикознавець закінчив аспірантуру при Інституті мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Рильського Національної академії наук України в Києві.

У 2003 р. захистив дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства. Автор кількох симфонічних, хорових і камерних творів та численних аранжувань народної, класичної та поп-музики для камерних ансамблів та оркестрів, хору, симфонічного оркестру, синтезатора. Доцент кафедр історії музики і композиції Львівської національної музичної академії ім. М. Лисенка.

Протягом 1990–2000-х рр. брав активну участь в організації музичних фестивалів та інших мистецьких акцій у Львові. У 2003 р. заснував і очолив Фестиваль Давньої Музики у Львові, який, за участю виконавців з різних країн світу, щороку відбувається у цьому місті.

Засновник і керівник ансамблю давнього співу «A cappella Leopolis», з яким брав участь у багатьох фестивалях давньої музики в Польщі, Німеччині, Україні, виступав у спільних концертних програмах з виконавцями і дириґентами з Чехії, Польщі, Швейцарії, України.

Роман Стельмащук інструментував оперу-балет «На русалчин Великдень» на музику однойменної опери Миколи Леонтовича в редакції Мирослава Скорика. Відомі його прекрасні оркестровки українських романсів Людкевича та Барвінського; їх виконує відома у світі оперна співачка Оксана Кровицька.

Випустив компакт-диски «Сіде Адам прямо рая / українські 12-голосні партесні концерти поч. XVIII ст.» (потрапив до найкращої факультети Львівської десятки категорії «Вокальні групи/хори» ІІІ програми Польського Радіо), «Сначала днесь поутру рано / Пісенні замальовки з української старовини», «Музика давнього Львова», «Музика з часів Речі Посполитої», «Музика габсбурзького Львова» та ін.

Однією з останніх робіт стало відродження наймасштабнішого циклу серед літургійних композицій Миколи Дилецького — відтворена з нововіднайдених нотних рукописів Літургія «Реквіяльна» та Вечірня. Виконання цих творів, які сучасний український слухач наколи не чув, записано на компакт-диск «Реквіяльна Літургія та інші твори Миколи Дилецького».

Нагороджений відзнаками Незалежного Культурологічного Часопису «Ї» та Львівської обласної державної адміністрації.

Перелік публікацій Романа Стельмащука

  1. Нові напрямки і тенденції європейської музики в творчості українських галицьких композиторів першої половини 20 століття (до 1939 року) // Союз Українських Професійних Музик у Львові. — Львів, 1997. — С. 19–30. — 0,5 др. арк.
  2. Місто на перехресті музичних шляхів: ретроспектива і сучасність (роки 30-ті, роки 90-ті…) // Назустріч. — Львів, 1998. — № 1. — С. 8–9. — 0,2 др. арк.
  3. Report from the Ukraine // The New Music Connoisseur, Vol. 6, No. 4. — New York, 1998. — Р. 34, 37. — 0,1 др. арк.
  4. Музичний Львів — ХХ: у пошуках нових можливостей // Щовипадник мистецького життя. — Львів, 1998. — № 1. — 0,2 др. арк.
  5. Забутий львівський композитор-неокласик (штрихи до творчого портрета Стефанії Туркевич) // Музика Галичини (Musica Galiciana) / Матеріали Другої міжнародної конференції. — Львів, 1999. — С. 276–281. — 0,3 др. арк.
  6. До питання «нового фольклорного стилю» ранньої творчості Миколи Колесси // Syntagmation / Збірка наукових статей на пошану доктора мистецтвознавства професора Стефанії Павлишин. — Львів, 2000. — С. 156–164. — 0,5 др. арк.
  7. Ukrainska prawoslawna muzyka cerkiewna // Kurier starosadecki. — Nr 109/110. — Stary Sacz, 2001. — S. 8–10. — 0,3 др. арк.
  8. Львівський музичний «модернізм» і новації в музиці Радянської України 1920–30-х рр.: тотожності, паралелі, аналогії // Бористен. — Дніпропетровськ, 2002. — № 7. — С. 28–31. — 0,5 др. арк.
  9. Тенденції львівського «модернізму» в українській музиці Галичини 1920–30-х рр.: неокласицизм чи класицистичність? // Наукові записки / Серія: мистецтвознавство. Тернопіль. — 2(9)’2002. — С. 9–16. — 0,3 др. арк.
  10. Львівський музичний модернізм 20–30-х рр. ХХ ст. у європейському контексті // Матеріали до українського мистецтвознавства (Пам’яті академіка О. Г. Костюка) / Випуск 2. — Київ, 2003. — С. 137–141. — 0,3 др. арк.
  11. Духовна музика Лисенка і Стеценка у звукозаписах Львівського хору «Gloria» // Musica humana / Восьма наукова збірка ЛДМА ім. М. В. Лисенка. — Львів, 2003. — 0,1 др. арк.
  12. Невідомі сторінки української музики: творчість львівських модерністів 1920–30-х років / Методичні рекомендації до курсу історії української музики. — Львів: Вид-во Львівської державної музичної академії ім. М. В. Лисенка., 2004. — 1,2 друк. арк.
  13. Історія української музики / Навчальна програма для підготовчих відділень вищих музичних навчальних закладів. — Львів: Вид-во Львівської державної музичної академії ім. М. В. Лисенка., 2004. — 1,1 друк. арк.
  14. Історія джазових та естрадних стилів / Навчальна програма. — Львів: Вид-во Львівської державної музичної академії ім. М. В. Лисенка.,
    2004. — 1,0 друк. арк.
  15. Творчість М. Колесси в контексті львівського модернізму 1920–30-х рр. // Родина Колессів у духовному та культурному житті України кінця
    XIX — XX століття — Львів, 2005. — 0,2 друк. арк.
  16. Про деякі аспекти виконання українських партесних концертів початку XVIII століття // Старовинна музика: сучасний погляд / Науковий
    вісник НМАУ ім. П. Чайковського. Випуск 26. — Київ, 2005. — 0,4 друк. арк.
  17. Творчість М. Лисенка і український музичний модернізм 1920–30-х рр. // Syntagma musicum / Збірка наукових статей та спогадів на пошану Стефанії Павлишин. — Львів: СПОЛОМ, 2010. — С. 85–92.
  18. Барокові музично-риторичні фіґури в українській музиці партесного стилю: тенденції, закономірності, особливості // Молодь і ринок / Щомісячний науково-педагогічний журнал. — № 11/2011. — Дрогобич: Коло, 2011.

Дискографія

  1. Фестиваль Давньої Музики у Львові / Звукозаписи з концертів 2003-2005 рр. — Звукорежисер: Т. Майчик. — Львів, 2005.
  2. Сіде Адам прямо рая / Українські 12-голосні партесні концерти початку XVIII століття / Ансамбль «A cappella Leopolis» — Звукорежисери: Ю. Антонюк, І. Костів. — Студія ЛДМУ ім. С. Людкевича. — Львів, 2005.
  3. «Сначала днесь поутру рано / Пісенні замальовки з української старовини» (Ліда, 2009).
  4. «Музика давнього Львова» (Atlantic Records, 2006).
  5. «Musica Claromontana — Ясногірська Давня Музика з Ченстохови» (DUX: Варшава, 2007).
  6. «Музика давньої Речі Посполитої» (Ліда, 2009).
  7. «Музика габсбурзького Львова» (Ліда, 2009).
  8. «Реквіяльна Літургія та інші твори Миколи Дилецького» (Наш формат, 2014).
  9. «З творчого спадку Віленської школи» (Наш формат, 2015).

Пошук

Сторінки

Важливе

Останні відгуки

Канали RSS

Нагору