Покровська (Троїцька, Іоана Богослова) церква (київська група)1606 рікНині в Переяславському музеї просто неба
І кількість присвят, і розбіжності у датуванні (в літературі наявні три цифри — 1606, 1710, 1740) свідчать про те, що Покровській церкві на своєму віку довелося добряче помандрувати. Та й саме село Острійки було засноване у 1649 році, тобто після будівництва церкви. Тож, очевидно, острійському храмові випала непроста доля, подібна до долі Михайлівської церкви нашої парафії.(далі…)
Цвинтарна каплиця (київська група)Поч. ХІХ ст.
Каплиця на геть зарослому старому цвинтарі зберегла архаїчні риси своїх давніх-предавніх попередників. Спроби дізнатися її назву не увінчалися успіхом. Бабуся-ключниця на наше запитання тільки здивовано кліпнула — мовляв, якої вам назви? — каплиця та й каплиця. Над входом висить сучасна іконка Богородиці Одигітрії, але й цього замало для якихось припущень.(далі…)
Іконостас південного приділу Михайлівської церквиПоч. ХVІІІ ст.
У 2018 році у нас трапилася несподівана радість від несподіваної знахідки у Боярці. Тут, у єпархіальній Михайлівській церкві 1900 року віднайшовся справжній шедевр українського бароко — фрагменти іконостасу початку ХVІІІ століття. Звідки він там узявся, «господарі» із Московського Патріархату не відають. (далі…)
Храм св. Архистратига Михаїла (київська група)1528 (1600) рікНині в Київському музеї просто неба (сел. Пирогів)
Храм св. Архистратига Михаїла із села Дорогинка на Фастівшині — справжній «Ноїв ковчег» православних українців. Адже він із честю перетнув найбуремніші віки української історії, витримавши всі шторми і потопи…
Донедавна відносно віку храму св. Архистратига Михаїла існувало кілька версій.(далі…)
Покровська церква (київська група)1758 рік
Покровська церква із Кожанки — наша улюблениця. Є в її скромній поставі невимовна таємниця, що відгукується в серці тихим віянням Божої благодаті. Тож не будемо довго розводитися про архітектурні особливості та пізніші прибудови, а просто дамо побільше світлин. Та перед тим кілька зауваг.(далі…)
Покровська церква (київська група)1740 (?) рік та дзвіниця, 1779 рік
Якби з тисяч і тисяч вітчизняних церков треба було вибрати одну (не має значення, для чого — на якийсь фантастичний всесвітній конкурс чи для відтворення в українській колонії на Марсі), ми б зупинилися на фастівській Покровській церкві. Мало того, що вона наділена «незвичайно гармонічними пропорціями та досконалістю форм» (Г. Логвин), мало того, що геніально вписана в довкілля, так ще й всотала риси одразу кількох провідних зодчеських шкіл — поліської, наддніпрянської, навіть сіверської…(далі…)