Онуфріївська церкваКін. ХV — поч. ХVІ ст.
Як вважають мистецтвознавці, головні приваби лавровської церкви збереглися у притворі. Йдеться про фрагменти початкових фресок, виконаних українськими майстрами одразу по будівництві храму. Їх під ремісничими розписами ХІХ ст. сто років тому випадково віднайшов Модест Сосенко (видатний вітчизняний іконописець та художник-модерніст). Вважають, що тії фрески належать до тої ж школи, що і славетні розписи Руської (Ягеллонської) каплиці на краківському Вавелі. До речі, на теренах України подібні артефакти збереглися тільки у львівській Миколаївській церкві.
Та не інтер`єром єдиним жива святиня… Іззовні церква також цікава, хоча на перший погляд виглядає суперечливо. Адже за довгі роки випробувань та «покращень» в ній злилися Відродження і бароко, українська хрещатість і молдавська триконховість. В цьому сенсі декор початку ХХ ст. (романсько-візантійська аркатура) виглядає не так вже й одіозно, як вважає чотиритомник «Пам`яток містобудування УРСР».
Навпаки, скидається на те, що в образі церкви спрацював закон переходу кількості в якість, коли, майже за Лемом і Аквинатом, сума технологій утворила чудову теологію…