«Наша Парафія»

Парафія святого Архистратига Михаїла, Київ, Пирогів

 
БібліотекаБогослужбові книжки, церковні піснеспівиВоскресний Октоїх і Загальна Мінея

Служба загальна священномученику одному

Вечірня

На Господи, взиваю… стихири, глас 1.

Богомудрий святий (ім’я), червоною твоєю кров’ю ти прикрасив священний твій одяг; від сили бо до благочесної сили і від слави до слави Божественної ти, радіючи, прийшов; і нині молись, щоб Господь дарував душам нашим мир і велику милість.

Раніш жертву безкровну приносив Богу як священик істинний, богослове всечесний, наостанок, як дозрілий плід і приємну жертву, себе самого кров’ю як мученик істинний, Христу приніс, Його ж моли за тих, що оспівують тебе.

Воїнство мучеників привів ти до Христа, отче, твоїми вченнями і настановами, повчаючи і настановлюючи, сам будучи образом, богомудрий; з ними ж молися, щоб Він дарував душам нашим мир і велику милість.

Слава: і нині.

Богородичний: В безодні гріхів перебуваючи, до Твого, Пречиста, тихого пристановища молінь прибігаю, взиваючи до Тебе: спаси мене, державну Твою руку простягнувши рабу Твоєму, всенепорочна.

Хрестобогородичний: Стоячи перед хрестом Сина і Бога Свого і дивуючись Його довготерпінню, плачучи промовляла Мати Пречиста: горе Мені, Сину найсолодший, чому так неправедно страждаєш, Слово Боже, щоб спасти людство.

Якщо є самогласний, Слава,.. глас 6:

Священиком істинним ти, блаженний (ім’я), був навіть до кончини твоєї; священнодіючи бо Божественні і невимовні таїнства, кров свою пролив за Христа і в жертву благоприємну приніс себе; тому, маючи сміливість перед Ним, ревно молися за тих, що з вірою і любов’ю святкують святу пам’ять твою і шанують її, щоб визволитися від нападів і всяких бід та недолі.

І нині…

Богородичний: Бога, що з Тебе воплотився, визнаємо, Богородице Діво; Його моли за спасіння душ наших.

Хрестобогородичний: Побачивши Тебе розіп’ятим, Христе, Та, що народила Тебе, взивала: що за дивне бачу таїнство, Сину Мій, як Ти вмираєш на древі плоттю розіп’ятий, Життєдавче.

Якщо свято з полієлеєм, промовляй богородичний воскресний: Хто Тебе не ублажить…

Вхід. Прокимен дня.

Паремії три

Пророцтва Ісаї читання (43, 9 -13)

Так говорить Господь: нехай зберуться усі народи і зійдуться племена. Хто між ними прорік це? Нехай сповістять, що було спочатку; нехай поставлять свідків від себе і виправдаються, щоб можна було почути і сказати: «правда»!

А Мої свідки, говорить Господь, ви і раб Мій, якого Я обрав, щоб ви знали і вірили Мені, і розуміли, що це Я: переді Мною не було Бога і після Мене не буде. Я, Я Господь, і немає Спасителя крім Мене.

Я передрік, і спас, і сповістив; а іншого немає у вас, і ви — свідки Мої, говорить Господь, що Я Бог;

від початку днів Я Той самий, і ніхто не спасе від руки Моєї; Я створю, і хто відмінить це?

Так говорить Господь, Визволитель ваш, Святий Ізраїлів.

Премудрости Соломона читання (5, 15 – 6, 3).

Праведники живуть повіки; нагорода їх — у Господі; і піклування про них — у Всевишнього.

Тому вони приймуть царство слави і вінець краси від руки Господа, бо Він захистить їх правицею і охоронить їх раменом.

Він візьме за зброю ревність Свою і озброїть створіння на помсту ворогам;

зодягнеться у справедливість, як у броню, і накладе на Себе шолом — нелицемірний суд; візьме непереможний щит — святість; загострить, як меч, гнів суворий; і весь світ піде з ним на битву проти безумних.

Понесуться влучні стріли блискавок із хмар, як із туго натягнутого лука, полетять у ціль. І, як із каменеметального пристрою, посиплеться град гніву; розлютується на них вода морська, і ріки нещадно затоплять їх;

повстане проти них дух сили і, як вихор, розвіє їх.

Так беззаконня спустошить усю землю, і злочинство повалить престоли сильних.

Тож слухайте, царі, і розумійте; навчіться, судді кінців землі.

Прислухайтеся, що володієте безліччю і гордитеся перед народами.

Від Господа дана вам влада, і сила — від Всевишнього.

Премудрости Соломона читання (4, 7 – 5, 7).

Праведник, якщо і помре передчасно, знайде спокій, бо не в довголітті — чесна старість, і не кількістю років виміряється;

мудрість — сивина для людей, і непорочне життя — вік старости.

Як той, що благовгодив Богу, він улюблений і, як той, що жив серед грішників, преставився, вознісся, щоб злоба не змінила розуму його або лукавство не спокусило душу його.

Бо вправляння в нечесті затьмарює добре, і жадання похоті розбещує розум нелукавий.

Досягнувши довершености за короткий час, він виконав довгі роки;

душа його стала угодною Господу, тому і прискорив Він — узяти його з середовища нечестя. А люди

бачили це і не зрозуміли, навіть і не подумали про те, що благодать і милість зі святими його і Провидіння про обраних Його.

Праведник, помираючи, осудить живих нечестивців, і молодість, що швидко досягла довершености, — довголітню старість неправедного;

бо вони побачать кончину мудрого і не зрозуміють, що Господь так визначив про нього і для чого поставив його в безпеку;

вони побачать і знищать його, але Господь насміється над ними;

і після цього вони стануть ганебним трупом і соромом між померлими навік, бо Він кине їх ниць безмовними і зрушить їх з основ, і вони вкінець запустіють і будуть в скорботі, і пам’ять про них загине;

усвідомлюючи гріхи свої, прийдуть зі страхом, і беззаконня їхні осудять їх в особах їхніх.

Тоді праведник з великою сміливістю стане перед лицем тих, що ганьбили його і зневажали подвиги його;

вони ж, побачивши, збентежаться з великим страхом і здивуються несподіваності спасіння його і, розкаюючись і зітхаючи в тривозі духу, будуть говорити самі в собі:

«Це той самий, якого колись ми ганьбили і він був предметом глузування.

Безумні, ми вважали життя його божевіллям і кончину його безчесною!

Як же він причислений до синів Божих і частка його між святими?

Отже, ми збилися з дороги істини, і світло правди не світило нам, і сонце не сяяло над нами. Ми переситилися ділами беззаконними і загибельними і ходили пустелями непрохідними, а путі Господньої не пізнали».

На стиховні стихири, самогласні, глас 6

Кров’ю обагрив ти твою священну одежу, ввійшов у святеє святих, будучи святим, (ім’я) славний, і, явно насолоджуючись обоженням, прикрашений і стражданнями осяяний, ангелом явився, єднаючись з найчистішими. Тому тебе шануємо і з любов’ю святкуємо священне торжество, достоблаженний.

Стих: Праведник, як фінік, розцвіте, і, як кедр, що в Ливані, примножиться.

Залізом скований, непереможно йшов ти, преподобний, стезею, що веде до небесного града, чесними твоїми ранами прикрашений, як коштовностями, (ім’я) премудрий. Ввійшовши в нього як істинний переможець, і мученик непереможний, і священик святий, співаєш ти з ангелами піснеспіви Божественні чисто: свят, свят, свят, Тройця Єдиносущна.

Стих: Насаджені в домі Господнім у дворах Бога нашого розцвітуть.

Ступені сходження Церква одержала священними твоїми подвигами, священномучениче (ім’я), ти ж і зберігаєш непохитною і нездоланною від вовків державних її, яка проповідує твою мужність і великі твої страждання, що за Христа праведно перетерпів, блаженний.

Слава,.. глас 4.

В Церкву небесну як священик увійшов ти, блаженний, священною облитий кров’ю, і стоїш перед Тройцею, пишно сяючи звідтіля пребагатим сяйвом; тому нині, (ім’я), твою світлоносну пам’ять святкуючи, почуття душі просвічуємо.

І нині…

Богородичний воскресний: Зглянься на моління…

Якщо не свято, промовляй цей Богородичний:

Хмарами Духа Пресвятого мою думку зроси, Пречиста, Яка породила краплю — Христа, що обмиває милосердям безліч безмірних беззаконь людей; висуши джерело пристрастей моїх і сподоби мене потоку води живої молитвами Твоїми.

Хрестобогородичний:

Побачивши Тебе на хресті розіп’ятим, Господи, Агниця і Мати Твоя дивувалася і взивала: що це за видіння, Сину улюблений, цим Тобі відплатило невірне зібрання беззаконних, що насолоджувалися многими Твоїми чудесами, але слава невимовному Твоєму сходженню, Владико.

Тропар за уставом, якщо ні, цей тропар, глас 4:

І співучасником звичаїв, і спадкоємцем влади апостольської бувши, ти, богонатхненний, обрав собі діяльність на путі дослідження. Тому, правдиво навчаючи слова істини, ти й до крови трудився у вірі, священномученику (ім’я), моли Христа Бога, щоб спастися душам нашим.

Слава: і нині.

Богородичний або хрестобогородичний.

Рання

На Бог Господь… тропар той самий.

Після 1-ї кафизми сідальний, глас 1.

Морем віри сповідання ти погасив злослів’я, викрив ідольське безбожжя і всепаленням Божественним став, чудодіями осяваєш краї, отче преподобний, Христа Бога моли, щоб Він дарував нам велику милість.

Слава: і нині.

Богородичний: Ти була скинією Божественного Слова, єдина Пречиста Діво Мати, чистотою ангелів перевершила, мене, що більше за всіх став порохом, осквернившись плотськими гріхами, очисти Твоїх молитов Божественними водами, подаючи, Пречиста, велику милість.

Після 2-ї кафизми сідальний, глас 4.

Засяявши, як зоря сонця, осяваєш, преподобний, весь світ твоїм вченням, богогласний (ім’я) світлоносний, мучеників похвало.

Слава: і нині.

Богородичний: Пречисті Твої руки, Діво Мати, простягаєш, покрий тих, що уповають на Тебе і до Сина Твого взивають: всім подай, Христе, милості Твої.

Після Хваліте ім’я Господнє…

Величаємо тебе, священномученику (ім’я), і шануємо святу пам’ять твою; ти бо молиш за нас Христа Бога нашого.

Псалом вибраний: Слухайте це, всі народи, почуйте всі, хто живе по вселенній.

Після полієлея сідальний, глас 8.

Ти легко переплив житейське море, будучи керованим силою всемогутньою та окриленим хресним вітрилом, і воістину дійшов до Божественного пристановища, велике багатство чеснот придбав і приніс його Владиці всіх, як благий раб, про якого чув і якого наслідував; тому, (ім’я) блаженний, молися Христу Богу, щоб Він подав відпущення гріхів тим, хто з любов’ю шанує пам’ять твою.

Слава: і нині.

Богородичний: У спокуси, різноманітно сплетені, впав я, від ворогів видимих і невидимих, бурею охоплений безлічі гріхів моїх; і як до теплої захисниці і покрова мого, Пречиста, звертаюся до пристановища Твоєї милости; тому, Пречиста, завжди щиро благай безмужньо Народженого Тобою за всіх рабів Твоїх, що безперестанно моляться до Тебе, Богородице Пречиста, щоб Він дарував прощення гріхів тим, що достойно оспівують славу Твою.

Ступеневі, 1-й антифон, глас 4.

Прокимен: Чесна перед Господом смерть преподобних Його.

Стих: Що віддам Господу за все, що він воздав мені?

Все, що дише…

Євангеліє від Луки, зач. 67 (Лк. 12, 32-40).

Після 50 псалма стихира, глас 4.

Ти був сосудом священним Святого Духа, очистивши душу від пристрастей, так Божественне помазання святе прийняв і став ти святителем і наставником людей богомудрих і мучеником непереможним за Того, Хто ради нас страждання перетерпів і безстрастя проливає, страднику (ім’я).

Канон, глас 2

Пісня 1

Ірмос: Грядіть, люди, співаймо пісню Христу Богу, що розділив море і наставив людей, звільнивши їх від рабства єгипетського, бо Він прославився.

Христовим світлом просвітлений, священномучениче славний (ім’я), молитвами твоїми, преблаженний, затьмарену душу мою просвіти, щоб я оспівував тебе.

Провіщенням спасительного проповідання, маючи чисте серце, ти засяяв, отче, як чисте дзеркало, всім проміння випромінюючи.

Постом твоїм усі збудження пристрастей і стриманням бажання змінив, і різними подвигами піднявся на висоту безстрастя.

Богородичний: Богом визнаємо Того, що з Тебе воплотився безмужньо, сущого раніше всього творіння і раніше всіх віків; тому Тебе, сущу Богородицю, оспівуємо.

Пісня 3

Ірмос: Утверди нас у Тобі, Господи, Який древом умертвив гріх, і страх Твій всели в серця наші, що Тебе оспівують.

Священну жертву живу, ти приніс себе Христу через страждання і совість мученицьку, раніше постраждавши стриманням.

Житіє твоє святе, і слово божественне, і діяння божественні, ти одержав істинне боговідання, маючи його в серці своєму.

Очистивши богорозумно розум твій заповідями Спасовими, ти, преподобний, явився і достойним поборником віри непереможним.

Богородичний: Від мертвости душу нашу очистила, народивши суще Безсмертя, і одежу виткала із нетління, Пречиста Діво, Різдвом Твоїм.

Сідальний, глас 3.

Божественним Духом освячений, ти, священномучениче, великою мудрістю посоромив жорстокість мучителів; і, перепливши безодню омани, Божественного пристановища досяг, отче преподобний; Христа Бога моли, щоб Він дарував нам велику милість.

Слава: і нині.

Богородичний: Кожен, хто де спасається, там праведно і живе, і яке інше є пристановище, таке як Ти, Богородице, що покриває душі наші?

Хрестобогородичний: Як жезл сили маємо Хрест Сина Твого, Богородице, ним долаємо ворогів гординю, з любов’ю Тебе безперестанно величаючи.

Пісня 4

Ірмос: Почув я, Господи, про Провидіння Твого таїнство, зрозумів діла Твої і прославив Твоє Божество.

Як всепалення Божественне і чисту жертву, ти приніс себе Спасу всіх, священномучениче премудрий.

Паству Христову наставляючи світлом богопізнання, ти відігнав темряву безбожжя.

Глибину безбожжя рікою твоїх потоків ти, отче, як священномученик висушив.

Богородичний: Просвіти, Пречиста, затьмарену мою душу світлом Твоїм, бо Ти народила Світло єдиноіпостасне.

Пісня 5

Ірмос: Світла Подателю і віків Творче, Господи, у світлі заповідей Твоїх настав нас, бо крім Тебе іншого Бога не знаємо.

Багатство, і славу світлу, і довготу життя, і життя нетлінне тобі, блаженний, дарувала істинна Премудрість — Христос, Якого ти особливо полюбив.

Жезлом віри ти розірвав єресей тенета і союзом любови з’єднав паству твою, надією і вірою охороняєш неушкодженою.

Відкинувши стриманням їжу, ти наситив душу твою, маючи їжею молитви, і повчання, і смирення, що підносить до Бога.

Богородичний: Тебе, Пречиста, ми всі придбали як заступницю, і надію тверду, і силу, і покров, і стіну, і міст, що вводить у Царство Небесне.

Пісня 6

Ірмос: У безодні гріховній потопаючи, благаю незбагненну безодню милосердя Твого: від тління, Боже, мене відведи.

Ти, будучи священиком, приніс себе в жертву Богу віри ради, зберігаючи в чистоті твоє служіння Йому.

Ти умертвив себе, богомудрий, для світу всього, будучи живим для єдиного Бога; до Христа преставився, життям вічним збагатившись.

Нині ти, преподобний, перейшов від землі у безкінечну славу; окаянну мою душу, пристрастями затьмарену, вилікуй очищенням щирої твоєї молитви.

Богородичний: Ти, Пречиста, зачала Христа, що взяв гріхи всього світу; не переставай, всенепорочна, просити прощення гріхів рабів Твоїх.

Кондак за уставом, якщо ні, цей кондак, глас 4.

Як святитель благочесно проживши і мучеництва путь пройшовши, жертви ідольські знищив єси, стада твого бувши захисником, богомудрий. Тому, шануючи тебе, до тебе взиваємо: від лиха визволяй нас повсякчасно молитвами твоїми, отче наш (ім’я).

Ікос: Вірою і любов’ю з’єднавшись в пам’яті святого страстотерпця, нині прославимо його піснями, щоб насолодитися від нього благодаттю; бо він спасає душі від пристрастей і бід — як мученик, і як святитель, і захисник тих, що моляться йому від душі; тому взиваємо до нього: від бід визволяй нас завжди твоїми молитвами, отче наш (ім’я).

Пісня 7

Ірмос: Троє Твоїх отроків відкинули безбожні повеління образу золотому на полі Деіри служити; посеред вогню ж ввергнуті, окроплені росою співали: благословен єси, Боже отців наших.

Ти був як чаша премудрости, наповнена чеснотами, і зібрав стадо твоє проповіданням святого житія твого, яким управляв богомудро, і з ним, отче, взиваєш: благословен єси, Боже отців наших.

Храмів, що існують там, оселі святої досягнув ти, оселившись з ангелами, і з ними радієш, отче, тому ті, що шанують тебе, всеблаженний, зі сміливістю взивають: благословен єси, Боже отців наших.

Блаженний ти, і добре тобі нині, бо ти оселився там, де воїнства праведних, де оселі мучеників, де премудрих апостолів собори взивають: благословен єси, Боже отців наших.

Богородичний: Ти єдина стала Матір’ю неневісною Бога, що все створив премудрістю, Діво Пречиста; тому, благочесно взиваючи до Тебе, промовляємо: благословенна Ти, що Бога плоттю породила.

Пісня 8

Ірмос: Бога, що ввійшов у піч вогненну до отроків юдейських і перетворив полум’я на росу, оспівуйте, діла Господні, і прославляйте Його по всі віки.

Ти священнодіяв благочесно Христову службу тайну і приніс сам себе, як ягня словесне, в жертву Йому приємну і богоугодну, освячену кров’ю, всеблаженний.

Ризи святительські ти, премудрий, прикрасив твоїми ділами і явився ключем цнотливости, істинною їжею стриманости, вчителем молитви, наставником покаяння і правилом життя.

Продовження часу завжди пропонує плід покаяння, і неплідна смоковниця нагадує про посічення; душе моя, бійся прокляття, сприйми ж Христа — діяння благоплідне.

Богородичний: Не відкинь, заступнице істинна, моління рабів Твоїх і визволи всіх, Діво Пресвята, від усякої біди і лютої погрози: бо прихиляє Бога материнська молитва Твоя.

Пісня 9

Ірмос: Від Бога Бога Слово, Який невимовною мудрістю прийшов оновити Адама, що через споживання плоду в тління гріховне впав, від святої Діви невимовно втіленого нас ради, вірні, єдиномудрено піснями величаймо.

Зав’ялив ти, отче, різні ворожі стріли вогнем отримання; і чистотою вугілля ти спалив плотський хмиз; тим сущої світлости істинної ти славно сподобився.

Світлоносна твоя, отче, пам’ять, засяявши, просвічує душі тих, хто побожно її святкує, предивний, і спільниками Божого світла явно їх вчиняє; її ж достойно піснями величаємо, богомудрий.

Ти, отче, носиш пошану і вінець перемоги, прийнявши його від руки Божої, і подвиги скінчив, і сповнився світла Божого; вірні з вірою пропонують тебе, теплого до Христа молитвеника.

Богородичний: Як Богородицю Тебе, Діво і Матір, сущу заступницю нашу перед вічним Божим Життям, що засвітила нам Сонце правди, вірні, єдиномудрено величаймо.

Світильний: Як священномученик, маючи владу зв’язувати і розрішати, розріши союз моїх гріхів, і до любові Божої мене приєднай, і учасником Царства вчини мене твоїми молитвами, блаженний.

Богородичний: Просвіти, Пречиста, душу мою, затьмарену гріхами, і вічного полум’я і мороку позбав мене Твоїм заступництвом, щоб я з радістю прославляв Твою велич.

На Хваліте… стихири, глас 4

Благодать духовна, отче (ім’я), засяявши, світлом просвітила тебе; від цього закінчилася ніч пристрастей, і настав день безстрастя; чистотою з’єднався ти з найчистішим Світлом. Живучи в ньому, не забувай, богоносний священномучениче, тих, хто з вірою прославляє пам’ять твою.

Бажану благодать небесну ти носиш, священномучениче (ім’я), все земне відкинувши; ради цього ти, як безплотний, обрав страдницьке життя як вічний потік їжі, бажаючи благоприємно благонасолоджуватися, і сльозами висушив каламутне джерело пристрастей, і напоїв колосся для поживи душі.

Ти зневажив тіло своє, зранене побоями і доторканням вогню; бо розум спрямовував непереможним бажанням величної доброти і любов’ю до Божественного, солодким бажанням якого горів, мучеників доброто, святителів прикрасо, ангелів співбесіднику, страстотерпче (ім’я).

Слава,.. глас 4.

Як оливка нового саду, ти був покладений на трапезу Божу, як син, що ходить путями Господніми; заради страждань благословив тебе Господь, і ти побачив блага небесного Сиону, насолоджуючись Божественною радістю зі всіма святими, священномучениче (ім’я), достойно оспіваний; спільниками їхніми вчини і нас молитвами твоїми.

І нині…

Богородичний: Богородице, всіх Царице, православних похвало, хитання єретиків зруйнуй і обличчя їхні посором, тих, що не поклоняються і не шанують чесного образа Твого, Пречиста.

Хрестобогородичний: Бачачи Тебе розіп’ятим і в ребра списом проколотим, Христа Чоловіколюбця, Пречиста плакала, взиваючи: що це, Сину Мій, що Тобі невдячні люди вчинили за те, що Ти добро зробив їм; і хочеш залишити Мене бездітною, улюблений Сину; дивуюся, милосердний, Твоєму добровільному розп’яттю.

Якщо є Слава… на стиховні, промовляй з вечірні.

І нині…

Богородичний або хрестобогородичний.

Літургія

Прокимен, глас 7: Звеличаться преподобні у славі і зрадіють в оселях своїх.

Стих: Заспівайте Господу пісню нову, хвала Йому в Церкві преподобних.

Апостол: До Євреїв послання святого апостола Павла читання, зач. 334 (Євр. 13, 7-16).

Браття, пам’ятайте наставників ваших, які проповідували вам слово Боже, і, дивлячись на кончину життя їхнього, наслідуйте віру їхню. Ісус Христос учора й сьогодні і навіки Той же.

Ученнями різними й чужими не захоплюйтесь; бо добре благодаттю зміцнювати серця, а не їжею, від якої не одержали користи ті, що займалися нею. Ми маємо жертовник, від якого не мають права споживати ті, що служать скинії. Тому що тіла тварин, кров яких для очищення гріха вносить первосвященик у святилище, спалюються поза табором, — то і Ісус, щоб освятити людей Кров’ю Своєю, постраждав поза брамою. Отже, вийдемо до Нього за табір, несучи Його наругу; бо не маємо тут постійного міста, але шукаємо майбутнього. Отже, будемо через Нього безустанно приносити Богу жертву хвали, тобто плід уст, що прославляють ім’я Його. Не забувайте також добродійности і спілкування, бо такі жертви благоугодні Богу.

Алилуя, глас 2: Священики Твої зодягнуться в правду, і преподобні Твої зрадіють.

Євангеліє від Луки, зач. 67 (Лк. 12, 32-40).

Причасний: В пам’ять вічну буде праведник. Лихої слави він не убоїться.

Можете використовувати такі теґи: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Будь ласка, не коментуйте з доменів mail.ru, yandex.ua/yandex.ru тощо. Ви не будете отримувати сповіщення про відповіді на відгуки. Не користуйтеся послугами країни-окупанта.


Пошук

Допомога ЗСУ

Сторінки

Останні відгуки

Канали RSS


Українська Церковна Архітектура














Нагору