Послання священномученика Ігнатія Богоносця, до магнезійців
Ігнатій Богоносець Церкві Магнезійській при Меандрі, — благословенній благодаттю Бога Отця в Ісусі Христі, Спасителі нашому, у Якому і вітаю її, — душевно бажає найвеличнішої радості у Бозі Отці й Ісусі Христі.
Глава 1↑
Дізнавшись про упорядкованість 1 вашої благочестивої любові, я з найвеличнішою радістю намірився у вірі [Ісус] Христовій (так в рос. пер.) бесідувати з вами. Бо, удостоївшись богодостойнішого (в рос. пер. «боголепнейшего») імені, я в самих узах, які ношу, прославляю Церкви і молюся, щоб в них було єднання за плоттю і духом в Ісусі Христі, вічному нашому житті, єднання віри і любові, дорогоцінніше за яку немає нічого, особливо ж з Ісусом і Отцем. Через це ми витримаємо всяке насильство князя віку цього і, уникнувши його, наблизимося до Бога.
Глава 2↑
Я удостоївся бачити вас в особі богодостойного єпископа вашого Дамаса і достойних пресвітерів Васса і Аполонія і співпрацівника мого, диякона Сотіона, якого я бажав би мати при собі, тому що він покоряється єпископу як благодаті Божій і пресвітерству як закону Ісуса Христа.
Глава 3↑
І вам не потрібно нехтувати віком єпископа, а, за силою Бога Отця, виявляти йому всяку повагу, як я помітив у святих пресвітерах ваших, що вони не дивляться на видиму молодість його, а як богомудрі покоряються йому, втім, не йому, але Отцю Ісуса Христа, єпископу всіх. Тому на честь Того, Який забажав його, нам потрібно покорятися без жодного лицемірства; тому що такий обманює не цього, видимого єпископа, але невидимого. Таке діло стосується не плоті, а Бога, Який знає таємне.
Глава 4↑
Отже, потрібно не тільки називатися, але і бути християнами, тоді як деякі на словах признають єпископа, а роблять все без нього. Такі, мені здається, — недобросовісні, тому що не цілком, за заповіддю, роблять зібрання.
Глава 5↑
і не умертвляють своїх пристрастей.
І оскільки все має кінець, то одне із двох належить нам — смерть або життя, і кожен піде у своє місце. Бо є немов би дві монети: одна Божа, а інша — мирська, і кожна з них має на собі власний образ; невіруючі — образ світу цього, а віруючий в любові — образ Бога Отця через Ісуса Христа. Якщо ми через Нього не готові добровільно померти за образом Його страждання, то Його життя немає в нас.
Глава 6↑
Отже, поскільки у вищезгаданих особах я побачив всю вашу спільноту у вірі і любові, то переконую вас: старайтесь робити все в однодумності Божій, тому що єпископ головує 2 на місці Бога, пресвітери займають місце собору апостолів і дияконам, найсолодшим для мене, ввірене служіння Ісуса Христа, Який був раніше віків у Отця і, наостанку, явився видимо. Тому всі, вступивши в співжиття з Богом, поважайте один одного, і ніхто не дивися по плоті на свого ближнього, але завжди любіть один одного в Ісусі Христі. Нехай не буде між вами нічого, що могло б розділити вас; але будьте в єднанні з єпископом і перед тими, що головують 3, на образ і учення нетління.
Глава 7↑
будьте єдиним храмом Божим
Тому як Господь без Отця, за Своїм єднанням із Ним, нічого не робив ні Сам Собою, ні через апостолів, так і ви нічого не робіть без єпископа і пресвітерів. Не думайте, щоб вийшло що-небудь похвальне у вас, якщо будете це робити самі собою. Але у спільному зібранні нехай буде у вас одна молитва, одне прощення, один ум, одна надія в любові і в радості непорочній. Єдиний Ісус Христос, і краще за Нього немає нічого. Тому всі ви складаєте з себе, немов би один храм Божий, немов би один жертовник, немов би одного Ісуса Христа, Який вийшов від Єдиного Отця і в Єдиному перебуває, і до Нього Єдиного відійшов.
Глава 8↑
Не облещуйтеся чужими ученнями, ні старими марними байками. Бо якщо ми досі ще живемо за законом юдейським, то через це відкрито зізнаємося, що ми не отримали благодаті. І божественніші пророки жили у Христі Ісусі, тому і терпіли гоніння. Натхтненні Його благодаттю, вони запевнювали невіруючих, що Єдиний є Бог, Який явив себе через Ісуса Христа, Сина Свого, Який є вічним Його словом, яке вийшло не із мовчання, і Який у всьому благовгодив Тому, Хто Його послав.
Глава 9↑
Отже, якщо ті, що жили в древньому порядку діл, наближалися до нового уповання і вже не суботствували, але жили життям воскресіння, в якому і наше життя засяяло через Нього і через Його смерть, хоча деякі і відкидають Його, але через Його тайну ми отримали початок віри і ради неї терпимо, щоб бути учениками Ісуса Христа, єдиного Учителя нашого. Як же ми можемо жити без Нього, коли і пророки, будучи за духом Його учениками, очікували Його як свого учителя? Тому Він, Якого праведно вони очікували, коли прийшов на землю, воскресив їх із мертвих.
Глава 10↑
Не будемо ж нечутливими (байдужими. — О. М.) до Його благості. Бо якщо Він буде наслідувати 4 (воздавати. — О. М.) нам за ділами нашим, то ми загинули. Тому, ставши Його учениками, навчімося жити по-християнськи. Бо хто називається іншим, а не цим іменем, той не Божий. Тому вивергніть погану закваску, що постаріла і зіпсувалася, і змініться в новий колос, Який є Ісус Христос. Осоліться в Ньому, щоб хто-небудь з вас не зіпсувався і щоб тоді зловоння не викрило б вас. Безглуздо призивати Ісуса Христа, а жити по-юдейськи; бо не в юдейство увірувало християнство, а навпаки, юдейство в християнство, в якому з’єдналися всі народи, що увірували в Бога.
Глава 11↑
Це пишу вам, возлюблені мої, не тому, щоб признавати деяких із вас такими, але як самий менший із вас хочу застерегти, щоб не впали в сіті суєтного вчення, а цілком були впевнені у народженні і стражданні, і воскресінні, що було у час ігемонства (правління. — О. М.) Понтія Пилата, що вони істинно і безсумнівно звершені Ісусом Христом — надією вашою, від якої відпасти не дай Боже нікому з вас.
Глава 12↑
Бажав би я цілком насолодитися вами, якби тільки був достойний. Бо хоча я і в узах, але не вартий жодного з вас, вільних. Знаю, що ви не чванитеся, бо Ісуса Христа маєте в собі. Ще більше знаю, що, коли хвалю вас, ви червонієте, як написано: праведний — обвинувач самого себе.
Глава 13↑
Отже, старайтесь утвердитися в ученні Господа і апостолів, щоб у всьому, що робите, мати хороший успіх плоттю і духом, вірою і любов’ю, у Сині і в Отці, і в Дусі, на початку і в кінці, з достойнішим єпископом вашим, із прекрасно сплетеним вінцем пресвітерства вашого і в Бозі дияконами. Покоряйтеся єпископу і один одному, як Ісус Христос покорявся за плоттю Отцю; і апостоли Христу, Отцю і Духу, щоб єднання було разом тілесне і духовне.
Глава 14↑
Знаючи, що ви сповнені Богом, я коротко бесідував з вами. Поминайте мене в молитвах ваших, щоб мені досягнути Бога, і Церкву Сирійську, іменем якої я не достойний називатися, бо маю потребу в спільній вашій у Бозі молитві і любові, щоб Церква Сирійська удостоїлася ороситися від вашої Церкви.
Глава 15↑
Вітають вас ефесяни зі Смирни, звідки і пишу вам. Вони знаходяться тут для слави Божої, подібно до вас, і заспокоїли мене у всьому з Полікарпом, єпископом Смирнським. Й інші Церкви на честь Ісуса Христа вітають вас. Зміцнюйтеся в однодумності з Богом, маючи нерозділений дух, який є Ісус Христос.
- В рос. пер. «благоустроенность» [↩]
- В рос. пер. «предстательствующей» [↩]
- В рос. пер. «предсидящими» [↩]
- В рос. пер. «подражати» [↩]