Служба загальна преподобномучениці одній
Вечірня
На Господи, взиваю… стихири, глас 8.
Мученице страстотерпице, всехвальна (ім’я), ти стриманням подолала пристрасті тілесні, стражданням умертвила змія-ворога, ангелів здивувала муками твоїми, людей порадувала стражданнями твоїми; черниць прикрасо і дівоцтва сосуде, моли спасти і просвітити душі наші.
Як тебе назвемо, славна, — невістою Христовою, що засяяла красою дівоцтва, дочкою обраною, жителькою Єрусалима небесного, ангелів співбесідницею, що насолоджується чертогом духовним; (ім’я) багатостраждальна, моли спасти і просвітити душі наші.
Терпіла ти виривання зубів, відсічення рук, ніг і грудей і посічення їх на частини беззаконними мучителями, дивлячись на красу жениха Христа і муки надприродно терплячи, (ім’я) багатостраждальна, невісто Христова нетлінна; моли спасти і просвітити душі наші.
Слава: і нині.
Богородичний або хрестобогородичний.
Що дивніше за Твою доброту, Пречиста? Ти зціляєш недужих, і визволяєш від пристрастей, і відганяєш хитрощі безбожних супостатів; від бід визволяєш тих, що оспівують Тебе, скорботи вгамовуєш молитвою Твоєю; краща за радість, Діво, будь заступницею рабів Твоїх, що моляться, щоб спаслися душі наші.
Хрестобогородичний:
Коли побачила Агниця Агнця добровільно розіп’ятим на древі хреснім, як Мати з плачем ридала, взиваючи: Сину Мій, що це за дивне видіння, Ти, що як Бог даєш всім життя, умираєш, довготерпеливий, земним подаючи воскресіння; славлю Твоє, Боже Мій, велике приниження.
Якщо є, самогласний, Слава,.. глас 2.
Голосом радування і в псалмах викликуючи, прославмо преподобномученицю (ім’я), що скинула на землю ідольську оману і супротивника ворога мужньо ногами розтоптала; тому після кончини до неба піднялася, носячи на голові вінець і взиваючи: до Тебе, Жениху мій, Христе, бажаю і Тебе люблю, за Тебе тіло моє на муки віддала, щоб оселитися у святих оселях, де є тих, що радіють, житло.
І нині…
Богородичний: На Тебе уповання, Богородице, покладаю, щоб не відпасти від очікуваного: спаси нас від бід, помічнице розгублених, і супротивників зруйнуй раду; бо Ти наше спасіння, благословенна.
Хрестобогородичний: Коли чиста Агниця побачила Свого Агнця, Якого як людину добровільно вели на заколення, ридала, промовляючи: Ти, Христе, хочеш залишити Мене, що Тебе народила, бездітною. Для чого це вчинив Ти, визволителю всього? Однак оспівую і славлю Твою незбагненну розумом і словом безмежну благість, Чоловіколюбче.
Якщо святкуємо з полієлеєм, промовляй богородичний воскресний: Минула тінь закону, коли прийшла благодать…
Вхід. Прокимен дня.
Паремії три
Пророцтва Ісаї читання (43, 9 – 13)
Так говорить Господь: нехай зберуться усі народи і зійдуться племена. Хто між ними прорік це? Нехай сповістять, що було спочатку; нехай поставлять свідків від себе і виправдаються, щоб можна було почути і сказати: «правда»!
А Мої свідки, говорить Господь, ви і раб Мій, якого Я обрав, щоб ви знали і вірили Мені, і розуміли, що це Я: переді Мною не було Бога і після Мене не буде.
Я, Я Господь, і немає Спасителя крім Мене.
Я передрік, і спас, і сповістив; а іншого немає у вас, і ви — свідки Мої, говорить Господь, що Я Бог;
від початку днів Я Той самий, і ніхто не спасе від руки Моєї; Я створю, і хто відмінить це?
Так говорить Господь, Визволитель ваш, Святий Ізраїлів.
Премудрости Соломона читання (5, 15 – 6, 3).
Праведники живуть повіки; нагорода їх — у Господі; і піклування про них — у Всевишнього.
Тому вони приймуть царство слави і вінець краси від руки Господа, бо Він захистить їх правицею і охоронить їх раменом.
Він візьме за зброю ревність Свою і озброїть створіння на помсту ворогам;
зодягнеться у справедливість, як у броню, і накладе на Себе шолом — нелицемірний суд; візьме непереможний щит — святість; загострить, як меч, гнів суворий; і весь світ піде з ним на битву проти безумних.
Понесуться влучні стріли блискавок із хмар, як із туго натягнутого лука, полетять у ціль. І, як із каменеметального пристрою, посиплеться град гніву; розлютується на них вода морська, і ріки нещадно затоплять їх;
повстане проти них дух сили і, як вихор, розвіє їх. Так беззаконня спустошить усю землю, і злочинство повалить престоли сильних.
Тож слухайте, царі, і розумійте; навчіться, судді кінців землі.
Прислухайтеся, що володієте безліччю і гордитеся перед народами.
Від Господа дана вам влада, і сила — від Всевишнього.
Премудрости Соломона читання (4, 7 – 5, 7).
Праведник, якщо і помре передчасно, знайде спокій, бо не в довголітті — чесна старість, і не кількістю років виміряється;
мудрість — сивина для людей, і непорочне життя — вік старости.
Як той, що благовгодив Богу, він улюблений, і, як той, що жив серед грішників, преставився, вознісся, щоб злоба не змінила розуму його або лукавство не спокусило душу його.
Бо вправляння в нечесті затьмарює добре, і жадання похоті розбещує розум нелукавий.
Досягнувши довершености за короткий час, він виконав довгі роки;
душа його стала угодною Господу, тому і прискорив Він — узяти його з середовища нечестя. А люди бачили це і не зрозуміли, навіть і не подумали про те, що благодать і милість зі святими його і Провидіння про обраних Його.
Праведник, помираючи, осудить живих нечестивців, і молодість, що швидко досягла довершености, — довголітню старість неправедного;
бо вони побачать кончину мудрого і не зрозуміють, що Господь так визначив про нього і для чого поставив його в безпеку;
вони побачать і знищать його, але Господь насміється над ними;
і після цього вони стануть ганебним трупом і соромом між померлими навік, бо Він кине їх ниць безмовними і зрушить їх з основ, і вони вкінець запустіють і будуть в скорботі, і пам’ять про них загине;
усвідомлюючи гріхи свої, прийдуть зі страхом, і беззаконня їхні осудять їх в особах їхніх.
Тоді праведник з великою сміливістю стане перед лицем тих, що ганьбили його і зневажали подвиги його;
вони ж, побачивши, збентежаться з великим страхом і здивуються несподіваності спасіння його і, розкаюючись і зітхаючи в тривозі духу, будуть говорити самі в собі:
«Це той самий, якого колись ми ганьбили і він був предметом глузування.
Безумні, ми вважали життя його божевіллям і кончину його безчесною!
Як же він причислений до синів Божих і частка його між святими?
Отже, ми збилися з дороги істини, і світло правди не світило нам, і сонце не сяяло над нами. Ми переситилися ділами беззаконними і загибельними і ходили пустелями непрохідними, а путі Господньої не пізнали».
На стиховні стихири, глас 4
Страждання перетерпіла ти, всехвальна (ім’я), твоїм подвійним борінням, піт стримання ти змішала з кров’ю мук, преподобна; тому і подвійний вінець Благодійник тобі дарував, до Нього ж перейшла ти світло прикрашеною — як діва чиста і як мучениця непереможна.
Стих: Дивний Бог у святих Своїх, Бог Ізраїлів.
Краса тіла і краса Божественної твоєї душі з’єдналися; як лілея засяяла ти в оселях преподобних — убілена і струмками крови обагрена, невісто всенепорочна (ім’я), тому прийняв тебе в небесний чертог Жених Христос — як діву і мученицю.
Стих: В церквах благословіте Бога, Господа від джерел Ізраїлевих.
Прийшов до тебе, всехвальна (ім’я), ангел визволитель: від дитинства ти мала страх Божий і зберігалася як приношення чесне, призначене Вседержителю, тому подолала ти безумство мучителя і прийшла до Христа — Жениха твого.
Слава,.. глас 6.
Праворуч Спаса стала ти, діво, страстотерпице і мученице (ім’я), зодягнена чеснотами непереможними, прикрашена єлеєм чистоти і кров’ю страждання, взиваючи до Нього радісно: тримаючи світильник, до пахощів мира Твого притікаю, Христе Боже; бо я уранена Твоєю любов’ю, не віджени мене, Жениху небесний. Її ж молитвами пошли нам, всесильний Спасе, милості Твої.
І нині…
Богородичний: Око серця мого піднімаю до Тебе, Владичице, не знехтуй малим моїм зітханням у час, коли Син Твій буде судити світ: будь мені покровом і помічницею.
Хрестобогородичний: Побачивши Тебе розіп’ятим, Христе, Та, що народила Тебе, взивала: що за дивне бачу таїнство, Сину Мій, як Ти вмираєш на древі плоттю розіп’ятий, Життєдавче.
Тропар за уставом. Якщо ж ні, промовляй цей тропар, глас 4:
Агниця Твоя, Ісусе, (ім’я), взиває великим гласом: Тебе, Жениху мій, люблю і, Тебе шукаючи, страждаю, і співрозпинаюся, і співпогребаюся в хрещенні Твоїм, і страждаю Тебе ради, щоб царювати з Тобою, і вмираю за Тебе, щоб жити з Тобою; прийми ж мене, як жертву непорочну, що з любов’ю принесла себе в жертву Тобі. Її молитвами, як милостивий, спаси душі наші.
Слава: і нині.
Богородичний або хрестобогородичний.
Рання
На Бог Господь…тропар той самий.
Після 1-ї кафизми сідальний, глас 8.
Росою стримання ти погасила полум’я пристрастей молодости; вогнем же мученицької крови ти спалила всю оману і Жениху Христу як дар принесла чисте дівоцтво і доблесні страждання; Він ввів тебе до чертогу слави, (ім’я) багатостраждальна, бо ти добре подвизалась і змія подолала. Моли Христа Бога, щоб Він подав прощення гріхів тим, хто шанує з любов’ю святу пам’ять твою (двічі).
Слава: і нині.
Богородичний: Як Діву і єдину в жонах, що Тебе, Бога, безмужньо породила плоттю, ублажають всі роди людські; бо в Тебе вселився вогонь Божества і як немовля годувала Ти Творця і Господа; тому ангельський собор і людський рід достойно славлять всесвяте Різдво Твоє і одностайно співають Тобі: моли Христа Бога дарувати прощення гріхів тим, хто гідно оспівує славу Твою.
Після 2-ї кафизми сідальний, глас 8.
Спочатку піст, а потім мученицьку кров, як алавастр мира, принесла ти за любов Христу — Жениху твоєму; нагороду ж прийняла від Нього, славна мученице (ім’я), — вінець Божественний і нетлінний і благодать зцілень силою духовною (двічі).
Слава: і нині.
Богородичний: Неневісна чиста Діво Богородице, єдина вірних заступнице і покрово, визволи від бід і скорбот усіх, що на Тебе, Діво, надію покладають, і душі наші спаси Божественними Твоїми молитвами.
Після Хваліте ім’я Господнє…
Величаємо тебе, страстотерпице свята (ім’я), і шануємо чесні страждання твої, їх же за Христа перетерпіла єси.
Псалом вибраний: Бог нам пристановище й сила, помічник в скорботах, що находять на нас дуже.
Після полієлея сідальний, глас 8.
Душу зв’язавши любов’ю Христовою, тлінне й тимчасове ти, мудра мученице, піддала забуттю, як славна учениця Слова, Христа Бога; спочатку постом пристрасті умертвила, потім стражданнями лукавого посоромила, тому подвійної сміливости перед Творцем сподобилася ти, преподобна (ім’я) славна, Його послухавши. Моли Христа Бога, щоб Він дарував відпущення гріхів тим, хто з любов’ю шанує святу пам’ять твою.
Слава: і нині.
Богородичний: Як всенепорочна невіста Творця, як безмужня Мати Спасителя, будучи вмістилищем Духа Утішителя, поспіши визволити мене, що став свідомо мерзенною оселею беззаконь і забавою демонів; вчини мене світлою оселею чеснот, світлосяйна і нетлінна, розжени хмари пристрастей і сподоби спілкування з Вишнім і світла невечірнього, молитвами Твоїми.
Ступеневі, 1-й антифон, глас 4.
Прокимен: Дивний Бог у святих Своїх, Бог Ізраїлів.
Стих: В церквах благословіте Бога, Господа від джерел Ізраїлевих.
Все, що дише…
Євангеліє від Матфея, зач. 62 (Мф. 15, 21-28).
Після 50 псалма стихира, глас 6.
Праворуч Спаса стала ти… (див. на Вечірні Слава).
Канон, глас 8
Пісня 1
Ірмос: Співаймо Господу, що через море Червоне народ свій провів, бо Він один славно прославився.
Тому, хто шанує світлоносну пам’ять твою, богомудра, подай просвічення, відігнавши темряву душі моєї.
З дитинства віддала ти, (ім’я), всю себе Творцеві твоєму, і вогнем стриманости ти попалила тілесні пристрасті.
На висоту страждань піднялася, мученице, не пощадивши тіла, і духовного чертога сподобилася ти, діво.
Богородичний: Тебе, Діво, небесну ліствицю, на якій утвердився Бог, прославляємо, бо по ній люди піднялися до неба.
Пісня 3
Ірмос: Ти, Господи, утвердження тих, що притікають до Тебе, Господи, Ти єси світло темрявою повитих, і прославляє Тебе дух мій.
Стояла ти перед судилищем мучителя, славна (ім’я), проповідуючи Христа, Творця всіх і Владику, Бога Слово.
Вигляд твій свідчив про сердечну доброту, славна (ім’я), величнішою ти явила себе тим, що дивляться на тебе.
Багатство невичерпне зцілень дарував тобі, діво, Христос, Його ж убогість полюбила ти добровільно.
Богородичний: Гріхи мої попали вогнем молитов Твоїх, Мати світла, приносячи мені Божественну росу прощення.
Сідальний, глас 1: Агнице словесна, принесла ти, (ім’я), себе Агнцю і Пастирю постом, стражданнями ж життя закінчивши і віру зберігши; тому нині з радістю святкуємо, славна, священну пам’ять твою, Христа прославляючи.
Слава: і нині.
Богородичний: Прийми моління рабів Твоїх, Богородице, і визволи нас від усякої біди, бо Ти породила Христа Спаса, Визволителя душ наших.
Хрестобогородичний: Маючи Твоє заступництво, Пречиста, Твоїми молитвами визволяємося від лиха, і Хрестом Сина Твого всюди зберігаємося; тому достойно всі Тебе побожно величаємо.
Пісня 4
Ірмос: Почув я, Господи, про Провидіння Твого таїнство, зрозумів діла Твої і прославив Твоє Божество.
Тебе, мученице, що з молодости несла легкий тягар Христів, беззаконники засудили нести тягар тяжкий.
Краплі крови твоєї погасили вугілля багатобожжя, проміння ж чудес твоїх, (ім’я), попалило пристрасті.
Над землею піднявся вогонь і до грудей твоїх мученицьких дійшов, розпалюючи твою любов до Владики, діво.
Богородичний: Після Різдва Ти залишилася нетлінною Дівою, як і до Різдва, породивши Немовля, превічного Бога.
Пісня 5
Ірмос: Зранку взиваємо до Тебе, Господи, спаси нас; Ти бо єси Бог наш, крім Тебе іншого не знаємо.
Невиснаженою вогнем матеріальним була ти, мученице (ім’я), бо вогонь сердечний Божественної любови тебе зрошував.
Або: Не була ти уражена…
Ударами по лицю, мученице (ім’я), прикрасившись, ти відбила ворогів мерзенне безумство.
Розтяганням на древі тіла твого, богомудра (ім’я), ти уподібнилася Божественними стражданнями до Жениха — з любов’ю до Нього.
Богородичний: Оспівуємо Тебе, всехвальна Владичице Богородице; Ти бо всехвального Бога породила плоттю, Пречиста.
Пісня 6
Ірмос: Ризу подай мені світлу Ти, що в світло, наче в ризу, зодягаєшся, многомилостивий Христе Боже наш.
Тіло, що було сокрушене ранами, виявляло чистоту твоєї совісти, страстотерпице (ім’я), перед Христом Богом нашим.
Висячи високо, терплячи рани, ти зберігала непораненою побожність твою, мученице (ім’я), всечесна.
Терплячи грудей відрізання, ти, преподобна, годувала вірних молоком Божественної любови, славна.
Богородичний: Народивши Чоловіколюбця Бога, боголюбива Владичице, моли Його щоб Він позбавив нас вогню пекельного.
Кондак за уставом. Якщо ні, промовляй цей кондак, глас 4.
Божественна пам’ять твоя, (ім’я), нині засяявши, явилася світові, наче сонце, повідаючи життя твоє; ти бо, стриманістю тілесні спокуси подолавши, кров’ю страждання з Христом заручилася; тому від усякого лиха визволи тих, що славлять тебе, щоб взивали ми до тебе: радуйся, мати преподобна.
Ікос: Відкрий мої вуста, преблаженна, благоприємними твоїми молитвами, стоячи перед Богом, преподобномученице, щоб я оспівав Божественне твоє житіє і достойно прославив твої страждання, які ти з теплою любов’ю перетерпіла на землі і стала мученицею непереможною; подвиг стримання ти звершувала з вірою, полюбивши чистоту. Тому тих, що прославляють тебе, визволи від усякого лиха, щоб ми взивали до тебе: радуйся, мати преподобна.
Пісня 7
Ірмос: Отроки, що з Юдеї прийшли, колись у Вавилоні вірою в Тройцю полум’я в печі перемогли, співаючи: благословенний Ти, Господи Боже, повіки.
Там, де голос тих, що святкують, радієш ти, страстотерпице (ім’я), з дівами співаючи Богу Творцю: благословенний Ти, Господи Боже, повіки.
Бачачи члени тіла розтерзаними і нігтів виривання терплячи, ти, (ім’я), принесла себе в жертву Богу, співаючи: благословенний Ти, Господи Боже, повіки.
Стала ти немов виноградна лоза, богомудра (ім’я), коли, як віття, різали руки і ноги твої, що нам духовне вино виточували, яке серця втішає і відганяє пристрастей пияцтво.
Богородичний: В усю людину зодягнувся, крім гріха, Плотоносець, Який із лона Твого, Пречиста, вийшов; Його ж моли, щоб Він спас тих, що з вірою прославляють Тебе.
Пісня 8
Ірмос: Семикратно халдейський мучитель розпалив піч побожним юнакам, силою ж могутнішою спасенними їх побачивши, до Творця і Визволителя взивав: юнаки, благословляйте, священики, оспівуйте, люди, прославляйте по всі віки.
Ти, страстотерпице всехвальна, борячись з силою юнацькою, над оманою одержала перемогу: рук і ніг втрачання терпіла, також і грудей, і зубів твоїх виривання перетерпіла ти, в радості співаючи: люди, прославляйте Христа повіки.
Всесвітлим, як сонце, дівства сяйвом і чесним стражданням засяяла ти і світ просвітила світлосяйним промінням твого терпіння, страстотерпице, взиваючи: юнаки, благословляйте, священики, оспівуйте, люди, прославляйте Христа повіки.
Осквернену пристрастями душу мою і затьмарену підступами змія, твоїми, Богоневісто, молитвами очисти від зла і твоїм світлим сяянням, мученице (ім’я), просвіти, щоб взивали ми: священники, співайте, люди, прославляйте Христа повіки.
Богородичний: Тебе, Пречиста і всенепорочна, бажаючи, зберегла преподобномучениця непорочними тіло і душу, запалення пристрастей терпінням спопелила, перетерпіла спокуси многих мук; і нині в небесних чертогах радіє вона з Тобою і веселиться по всі віки.
Пісня 9
Ірмос: Жахнулося від цього небо, і землі здивувалися краї, що Бог явився людиною у плоті і утроба Твоя стала просторішою небес; тому Тебе, Богородице, ангелів і людей чиноначалія величають.
Ти була повішена на древі, Христу — Слову Божому — уподібнюючись Божественним стражданням; ти терпіла відсічення рук і ніг твоїх і зубів виривання, язика ж і грудей відрізання, чиста преподобномученице (ім’я), черниць славо і мучениць прикрасо.
Як невіста, прикрасилася ти добротою, заручившись з Женихом Христом стражданнями добротворними; ти оселилась у чертогах світлосяйних як обрана, носячи світильник дівоцтва; і нині царюєш з тими, що живуть вічно, сяючи, преподобномученице (ім’я).
Твої страждання виточують солодощі, що гіркоту гріха відбирають; рака ж твоя — ріка зцілень, яка, на славу Спасову, потопляє всі пристрасті й тяжкі недуги тих, що достойно тебе прославляють, свята преподобномученице (ім’я).
Богородичний: Мучениця Твоя, Господи, визнавала Тебе народженим плоттю Жоною; будучи прикрашеною промінням дівоцтва й обагреною кров’ю мук, до Тебе, Бога, вслід за Матір’ю твоєю вона славно привелась, як до Царя всього творіння.
Світильний: Ти зцілення виточуєш, як ріка, тим, хто з вірою притікає до раки твоїх мощей, (ім’я) боговидна, дівоцтва сосуд і квітка природи прекрасна, дочка Царя, що має в серці блаженство Божественної слави.
Богородичний: Премудрість іпостасну, і Слово вічне, і Лікаря душ і тіл Ти породила; зціли гноїння і рани душі моєї тяжкі й тимчасові і серця мого болісті припини, Діво.
На Хваліте… стихири, глас 8.
Залишивши красу світу, ти, всехвальна (ім’я), придбала благородність душі, благородство небесне; незатьмарений образ благодаті житієм твоїм зберегла, мученице непереможна, дівоцтва шоломе боговидний, і квітко природи прекрасна (двічі).
Прикрасившись словом, і житієм, і благодаттю, і терпінням душі, ти, свята преподобномученице (ім’я), привела воїнство мучениць і дів собор до Того, Хто засяяв від Діви і відкрив усім вхід; з ними ж благай Його, щоб Він спас стадо твоє.
Будівничий правди боголіпно прикрасив тебе подвійним вінцем — як діву чисту і як мученицю славну — і прекрасний чертог тобі дарував, світлосяянням просвічений, у якому ти, невіста Христова, вічним блаженством збагатилась.
Слава,.. глас 4.
Струганням тіла твого виявилася краса святої душі твоєї, преподобна мученице мудра і найбагатша, посниць доброто, страстотерпиць похвало, чудес же невичерпне джерело, духів нечистих прогнання і молитовнице за тих, що шанують пам’ять твою.
І нині…
Богородичний: Тебе, як стіну, придбали, Богородице Пречиста, і боговтішне пристановище, й утвердження; тому молися за мене, що в житті терпить бурі, направ і спаси мене.
Хрестобогородичний: Не ридай по Мені, Мати, бачачи на хресті повішеним Сина Твого і Бога, що на водах повісив землю, нічим не держиму, і все творіння створив: бо Я воскресну, і прославлюся, і кріпкість пекельного царства зруйную, і знищу його силу, і ув’язнених визволю від злодійства його як милосердний, і до Отця Мого приведу як Чоловіколюбець.
Якщо є на стиховні Слава,.. промовляй з вечірні.
І нині… Богородичний або хрестобогородичний.
Літургія
Прокимен: Дивний Бог у святих Своїх, Бог Ізраїлів.
Стих: В церквах благословіте Бога, Господа від джерел Ізраїлевих.
Апостол: До Коринф’ян послання святого апостола Павла читання, зач. 181 (2 Кор. 6, 1-10).
Браття, ми, як співпрацівники, благаємо вас, щоб благодать Божу ви прийняли не марно. Бо сказано: «У сприятливий час Я почув тебе і в день спасіння допоміг тобі». Ось тепер час сприятливий, ось тепер день спасіння. Ми нікому ні в чому не чинимо перешкоди, щоб служіння було бездоганним, але в усьому показуємо себе як служителі Божі, у великому терпінні, в бідах і нестатках, у тіснотах, у ранах, у в’язницях, у вигнаннях, у трудах, у неспанні, в постах, у очищенні, в розумі, в довготерпінні, в доброті, в Дусі Святому, в нелицемірній любові, у слові істини, у силі Божій, зі зброєю правди в правій і в лівій руці, у славі і безчесті, у ганьбі і похвалах: як обманщики, але ми правдиві; як незнані, але пізнані; як ті, що помирають, але ось ми живі; як карані, та не вбиті; як сумні, але завжди радіємо; як бідні, але багатьох збагачуємо; як ті, що нічого не мають, але всім володіємо.
Другий: До Галатів послання святого апостола Павла читання, зач. 208 (Гал. 3, 23-29).
Браття, до пришестя віри ми були замкнені під охороною закону, до того часу, як належало відкритися вірі. Тому закон був вихователем, який вів нас до Христа, щоб нам виправдатися вірою; коли ж прийшла віра, ми вже не під вихователем. Бо всі ви — сини Божі через віру в Христа Ісуса; усі ви, що в Христа хрестилися, у Христа одяглися. Нема вже ні юдея, ні язичника; нема ні раба, ні вільного; нема ні чоловічої статі, ні жіночої, бо всі ви — одно в Христі Ісусі. А коли ви Христові, то ви нащадки Авраамові і за обітницею спадкоємці.
Алилуя, глас 1: Терплячи, потерпів перед Господом, і зважив на мене, і вислухав молитву мою.
Євангеліє від Марка, зач. 21 (Мк. 5, 24-43).
Причасний: В пам’ять вічну буде праведник. Лихої слави він не убоїться.