«Наша Парафія»

Парафія святого Архистратига Михаїла, Київ, Пирогів

 
БібліотекаСвятоотцівські твориСвятитель Кирил Єрусалимський --- Повне зібрання творінь

Перше оголошувальне повчання

До тих, що готуються в Єрусалимі до просвічення, сказане без приготування, яке вводить тих, хто приступають до хрещення, на слова пророка Ісаї: «Омийтеся» та ін. (Іс. 1: 16).

1. Ученики Нового Завіту і причасники Таїн Христових! Зараз покликанням, а незабаром і благодаттю, зробіть собі «серце нове і дух новий» (Єз. 18: 31), щоб звеселилися небожителі. Бо якщо, за Євангелієм, «за єдиного грішника, що кається, буває радість» (Лк. 15: 7), то чи не тим більше спасіння настільки багатьох душ примусить веселитися небеса? Ставши на шлях блаженний і благий, йдіть благоговійно дорогою благочестя, бо Той, Хто завжди готовий до вашого визволення, предстоїть тут, Єдинородний Син Божий, і промовляє: «Прийдіть до Мене, всі струджені й обтяжені, і Я заспокою вас» (Мф. 11: 28). Обтяжені злочинами та пов’язані узами гріхів своїх! Почуйте пророчий голос, який взиває: «Обмийтеся, очистіться, віддаліть злі діяння від душ ваших перед очима Моїми» (Іс. 1: 16), щоб промовляв до вас Ангельський лик: «Блаженні, кому прощено беззаконня і чиї гріхи покрито» (Пс. 31: 1). Запаливши нині світильники віри, зберігайте їх невгасимими в руках, щоб Той, Хто відкрив тоді на цій Всесвятій Голгофі рай розбійнику за віру його, сподобив і вас співати шлюбну пісню.

2. Якщо хто тут раб гріха, той нехай приготується вірою до свободи і відродження усиновлення і, знявши з себе ганебне гріховне рабство, вступивши в блаженне служіння Господнє, нехай удостоїться успадкувати Царство Небесне через сповідання; «скиньте стару людину, що зотліває в спокусливих похотях» (Еф. 4: 22; 4: 24), щоб «зодягнутися в нову, яка оновлюється розумом за образом Творця її» (Кол. 3: 10). Через віру придбайте запоруку Святого Духа, щоб ви змогли бути прийнятими в оселі вічні. Приступіть до таємничого запечатання, щоб бути вам відомими Владиці і щоб, зарахувавшись до святого і словесного Христового стада, стати праворуч від Нього й успадкувати уготоване вам життя. Бо ті, які ще під тягарем гріхів, залишаються ліворуч, тому що не приступають до благодаті Божої, яку дарує Христос у відродженні через хрещення. Я розумію відродження не тіл, а духовне переродження душ. Бо тіла народжуються від видимих батьків, а душі відроджуються вірою, «бо дух дише, де хоче» (Ін. 3: 8). І тоді, якщо ти будеш достойним, почуєш: «Добре, благий рабе і вірний» (Мф. 25: 21)! Коли ні найменшої скверни лукавства не знайдеться у совісті.

3. Бо якщо хто з тих, що знаходяться тут, думає спокутати благодать, той обманює сам себе і не знає сили. Людино, май душу неспотворену, заради «серця, що випробовує, і утроби» (Пс. 7: 10). Бо як ті, які набирають людей для війська, належно дивляться на вік і тілесний стан тих, яких обирають, так і Господь, обираючи душі, випробовує волевиявлення. І якщо в комусь прихована неправда, то відкидає таку людину як неспроможну до істинного військового служіння. Якщо ж когось знаходить достойним, тому швидко дасть благодать: «Не дає святого псам» (Мф. 7: 6), але в кому бачить добру совість, на тому покладає спасительну чудесну печать, від якої тремтять злі духи і яку знають ангели, щоб ті, яких проганяють, втікали, а ці як свої його супроводжували. Отже, тим, які отримують цю духовну і спасительну печать треба мати і своє волевиявлення. Бо як для пера або меча потребен той, хто цим займається, так і для благодаті потрібні віруючі.

4. Ти приймаєш зброю не тлінну, а духовну. Наостанок насаджуєшся у духовний рай. Отримуєш нове ім’я, якого раніше не мав. Бо перед цим був оголошеним, відтепер же назвешся вірним. Врешті, пересаджуєшся в оливи духовні; від оливи дикої приєднаний до плодовитої, від гріхів до правди, від скверни до чистоти, прищеплюєшся до святої лози. Втім, якщо будеш перебувати на цій лозі, примножишся, як плодовита гілка, якщо ж не будеш перебувати, будеш знищений вогнем. Отже, будемо приносити плід належним чином, і нехай не станеться з нами того самого, що з безплідною смоковницею, щоб Ісус, прийшовши, і тепер не прокляв за неплідність, але щоб всім можна було сказати це: «Я, мов оливкове плодовите дерево в домі Божому, уповаю на милість Божу повік» (Пс. 51: 10), олива не матеріальна, а духовна, світлоносна. Отже, діло Боже насаджувати й орати, а твоє — приносити плід; діло Боже посилати благодать, а твоє — приймати і зберігати. Не зневажай благодаті тому, що дається вона задарма, але, отримавши, зберігай благоговійно.

5. Теперішній час — час сповідання. Сповідуй зроблене словом, ділом, вночі, вдень, в «час сприятливий і в день спасіння» (2 Кор. 6: 2). Прийми небесний скарб. Будь старанний до заклинань. Ходи без пропусків на оголошувальні повчання і пам’ятай, що буде сказано. Бо говориться не для того, щоб ти тільки слухав, але щоб вірою закарбував те, що говориться. Відклади всяке людське піклування, бо заради душі подвизаєшся, все мирське зовсім залишаєш. Не важливо, що залишаєш, а велике те, що дарується від Господа. Залиши теперішнє і вір у майбутнє. Ти стільки років провів у марних трудах для світу, і хіба впродовж сорока днів не займешся молитвою на користь своєї душі? «Заспокойтеся і пізнайте, що Я — Бог» (Пс. 45: 11), — говорить Писання. Втікай від пустослів’я, і ні сам не говори злого про іншого, ні іншого, який говорить зле, не слухай, але більше будь готовий до молитви. Покажи в собі затворника усамітненням твого серця. Очисти сосуд свій, щоб отримати тобі велику благодать. Бо відпущення гріхів всім дається однаково, причастя ж Святого Духа дарується в міру віри кожного. Якщо мало трудишся, мало отримаєш, якщо ж багато робиш, то і нагорода велика. Для самого себе подвизаєшся, дивись, що тобі корисно.

6. Якщо на когось гніваєшся, прости. Ти приступаєш до прийняття прощення гріхів; потрібно, щоб і сам ти простив тому, хто згрішив. Інакше з яким виглядом скажеш Владиці: «Відпусти мені багато моїх гріхів», коли сам ти навіть малих не простив своєму співслужителю? Будь старанний до благочестивих зібрань, не тільки сьогодні, коли служителі Церкви вимагають цього від тебе, але й після прийняття благодаті. Бо якщо річ добра, перш ніж ти отримав її, то невже після отримання вона не буде доброю? Якщо до насадження з користю тебе могли напоїти та обробити, то хіба не з більшою користю зможуть після насадження? Подвизайся особливо сьогодні для своєї душі. Наповнюй її читанням Божественних Писань, бо духовну вечерю приготував тобі Владика. Скажи і ти з Псалмоспівцем: «Господь пасе мене, і нічого мені не бракуватиме; на місці плодючому, там Він оселив мене; біля води спокійної виховав мене. Душу мою навернув» (Пс. 22: 1, 3); щоб і ангели зраділи разом з вами, і Сам Христос, Великий Архієрей, прийнявши ваше волевиявлення і представляючи всіх вас Отцю Своєму, сказав: «Ось Я і діти, яких дав Мені Бог» (Іс. 8: 18; Євр. 2: 13). Нехай збереже Він всіх вас благоугодними Собі. Слава Йому і держава в безкінечні віки віків. Амінь.

Можете використовувати такі теґи: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Будь ласка, не коментуйте з доменів mail.ru, yandex.ua/yandex.ru тощо. Ви не будете отримувати сповіщення про відповіді на відгуки. Не користуйтеся послугами країни-окупанта.


Пошук

Допомога ЗСУ

Сторінки

Останні відгуки

Канали RSS


Українська Церковна Архітектура














Нагору