У понеділок Світлого тижня
На ранній
До початку богослужіння параеклесіарх (пономар) запалює лампади і свічки, дзвонить у великий дзвін та інше.
Братія збирається в храмі, священик чинить звичайний поклін настоятелю, іде у святий вівтар, бере кадило, стає перед престолом, облачений тільки в єпитрахиль поверх мантії (у фелонь не облачається), кадить хрестовидно і виголошує: Слава святій і єдиносущній… і співає тропар: Христос воскрес… (тричі). Клірос повторює тропар тричі.
Далі Христос воскрес… зі стихами, як сказано у святу Пасху на ранній і на вечірні.
В інших храмах, не в монастирях, священик облачається в ризу.
Потім велика єктенія. Після виголосу священика співається канон; ірмос: Воскресіння день… (по двічі). Тропарі на 10, з приспівами: Христос воскрес із мертвих. На Слава: і нині співаємо богородичні преподобного Феофана і преподобного Йосифа. Катавасія, обидва кліроси разом: Воскресіння день… і далі Христос воскрес… (тричі).
Це співається протягом усього Світлого тижня разом з ірмосом на 14.
Після пісні 3 — іпакої: Попередивши світанок… Далі читання 1-ї книги: Споконвіку було Слово… св. Іоана Золотоустого тлумачення (з цього дня починаємо читати цю книгу і читаємо до Неділі усіх святих).
Після пісні 6 — кондак: Хоч і до гробу зійшов Ти… й ікос. Далі: Воскресіння Христове бачивши… (тричі). Воскрес Ісус із гробу… (тричі).
Далі останні пісні, пісню 9 співаємо з приспівами.
Екзапостиларій: Плоттю заснув… (тричі).
На Хваліте… Все, що дише…
Співаємо стихири воскресні, глас 2:
Все, що дише, і все творіння славить Тебе, Господи, бо Ти хрестом смерть подолав, щоб показати людям із мертвих Твоє воскресіння, як єдиний Чоловіколюбець.
Нехай скажуть юдеї: чому воїни не зберегли, охороняючи Царя? Чому камінь не утримав Камінь життя? Або похованого нехай повернуть, або Воскреслому нехай поклоняться, промовляючи з нами: слава безлічі щедрот Твоїх, Спасе наш, слава Тобі.
Радійте і веселіться, люди, ангел, який сидів на камені гробу, нам благовістив, кажучи: Христос воскрес із мертвих, Спас світу, і наповнив усе пахощами. Радійте, люди, і веселіться.
Ангел приніс Благодатній: радуйся, раніше Твого зачаття, Господи; ангел же відвалив камінь славного Твого гробу у Твоїм воскресінні; один замість печалі радість сповістив, цей же замість смерти проповідує нам Владику Життєдавця. Тому взиваємо до Тебе: Благодійнику всіх, Господи, слава Тобі.
Далі стихира Пасхи з приспівами, як написано в неділю на ранній.
Єктенії, і відпуст. Час перший.
Таким буває богослужіння на ранній в усі дні Світлого тижня.
На Літургії
Антифони Пасхи обов’язково, як указано в неділю Пасхи.
Прокимен Апостола, глас 8:
По всій землі розійшлося віщування їх, і в кінці вселенної слова їх.
Стих: Небеса повідають славу Божу, творіння ж рук його сповіщає твердь.
Діянь святих апостолів читання. Зачало 2
У ті дні повернулися апостоли до Єрусалима з гори, що зветься Єлеон і знаходиться поблизу Єрусалима, на відстані суботньої путі. І, прийшовши, увійшли до світлиці, де й перебували: Петро та Яків, Іоан та Андрій, Филип та Фома, Варфоломій та Матфей, Яків Алфеїв та Симон Зилот, й Іуда Яковів. Усі вони однодушно перебували у молитві й благанні, з деякими жінками і Марією, Матір’ю Ісуса, та з братами Його. У ті дні Петро, ставши посеред учеників, сказав (зібралося ж близько ста двадцяти чоловік): мужі-браття! Належало статися тому, що у Писанні провістив Дух Святий устами Давидовими про Іуду, колишнього вождя тих, що взяли Ісуса; він був зарахований до нас і одержав жереб служіння цього. Отже, треба, щоб один із тих, котрі були з нами увесь час, коли перебував і ходив із нами Господь Ісус, починаючи від хрещення Іоанового до того дня, коли Він вознісся від нас, був разом з нами свідком воскресіння Його. І поставили двох: Йосифа, званого Варсавою, якого прозвали Юстом, та Матфія. І, помолившись, сказали: Ти, Господи, Серцезнавче всіх, покажи з цих двох одного, якого Ти обрав прийняти жереб цього служіння і апостольства, від якого відпав
Іуда, щоб іти у своє місце. І кинули про них жереб, і впав жереб на Матфія, і зарахували його до одинадцятьох апостолів.
Алилуя, глас 1:
Сповідують небеса чудеса Твої, Господи.
Стих: Бог прославляється в раді святих.
Євангеліє від Іоана. Зачало 2
Бога ніхто не бачив ніколи; Єдинородний Син, Який у лоні Отця, Він явив. І ось свідчення Іоана, коли юдеї послали з Єрусалима священиків і левітів спитати його: хто ти є? Він визнав, і не зрікся, і визнав, що: я — не Христос. І запитали його: то хто ж ти? Чи не Ілля? Він сказав: ні. Ти пророк? Він відповів: ні. Тоді сказали йому: хто ж ти такий? Щоб нам відповідь дати тим, що послали нас; що ти скажеш про самого себе? Він сказав: я глас вопіющого в пустелі; приготуйте путь Господеві, як сказав Ісайя пророк. А посланці були від фарисеїв. І вони запитали його і сказали йому, що ж ти хрестиш, якщо ти не є Христос, ні Ілля, ні пророк? Іоан сказав їм у відповідь: Я хрещу водою; але серед вас стоїть Той, Кого ви не знаєте; Він гряде за мною, але переді мною був; я недостойний розв’язати ремінь взуття Його. Це сталося у Вифаварі по той бік Йордану, де хрестив Іоан.
Причасний: Тіло Христове…
На трапезі буває велике утішення братії.
Увечері
Початок той самий, що і в день святої Пасхи ввечері, після Христос воскрес… та іншого: Господи, взиваю… глас 3. Ставимо стихів 6, і співаємо.
Стихири воскресні, глас 3:
Твоїм хрестом, Христе Спасе, смерти держава зруйнувалась і диявола омана припинилась; рід же людський, вірою спасений, пісню Тобі завжди приносить.
Просвітилось усе воскресінням Твоїм, Господи, і рай знову відкрився, все творіння, прославляючи Тебе, пісню Тобі завжди приносить.
Прославляю Отця і Сина силу; і Духа Святого оспівую владу, нероздільне, нестворене Божество, Тройцю єдиносущну, що царює повік віку.
І східні 3, глас той самий:
Хресту Твоєму чесному поклоняємося, Христе, і воскресіння Твоє оспівуємо і славимо: бо Твоєю раною всі ми зцілилися.
Оспівуємо Спаса, що від Діви воплотився, заради нас розіп’явся, і на третій день воскрес, даруючи нам велику милість.
До сущих у пеклі зійшов Христос, благовістуючи: радійте, промовляючи: нині Я переміг, Я є воскресіння, Я вас виведу, зруйнувавши врата смерти.
Слава…
Стоячи недостойно у пречистому домі Твоїм, вечірню пісню возсилаємо, із глибини душі взиваючи, Христе Боже: Ти, що просвітив світ триденним воскресінням Твоїм, визволи людей Твоїх із рук ворогів Твоїх, Чоловіколюбче.
І нині…
Богородичний: Як нам не дивуватися Богомужному Різдву Твоєму, Пречиста? Бо, не пізнавши мужа, Ти, всенепорочна, без отця породила Сина у плоті, перше віків народженого від Отця без матері, Який не зазнав ніякої зміни, ані змішання, ані розділення, а в цілості властивості обох природ зберіг. Тому, Мати Діво, Владичице, моли Його, щоб спаслися душі тих, що православно Богородицею визнають Тебе.
Вхід з кадилом. Світло тихе…
Прокимен, глас 7: Бог наш на небесах і на землі все, що захотів, створив.
Стих: При виході Ізраїля з Єгипту, від людей чужих, до дому Якова, стала Юдея святинею Його.
Стих: Море побачило і побігло, Йордан повернувся назад.
Стих: Що з тобою, море, що ти побігло, і з тобою, Йордане, що ти повернувся назад?
Священик: Промовмо всі… і далі єктенія. Сподоби, Господи… і після виголосу на стиховні стихира воскресна, глас 3.
Стражданням Твоїм, Христе, затьмарив сонце, і світлом Твого воскресіння просвітив усе; прийми нашу вечірню пісню, Чоловіколюбче.
Далі стихири Пасхи з їх приспівами: Христос воскрес… (тричі).
І відпуст.