
Миколаївська церква (зарічнянська група)1818 рік
Кожан-Городок — село гранично поетичне. Адже тут є не тільки дуб Міцкевича, а й гора Овідія. Якщо з дубом все ясно (українські аналоги також закріплені за Шевченком чи Гоголем), то гора — випадок унікальний. Це ж яким треба бути романтиком, аби вірити в те, що давньоримський поет знайшов спочинок у цьому поліському закутку!.. Не меншої віри потребує легенда про французьких полонених, які буцімто шапками насипали величезний курган у центрі Кожан-Городка, на якому й стоїть Миколаївська церква. Через оті шапки-бирки все й вийшло. (далі…)

Іллінська церква та дзвіниця (зарічнянська група)Поч. ХІХ ст. (1881 р.?)
«Новыя купалы і маскоўскія крыжы — гэта проста жах нейкі.
Расейская Праваслаўная Царква зьнішчае беларускую духоўную спадчыну».
Цей інтернет-крик якоїсь білоруської душі — про Іллінську церкву у Велемичах, яка нещодавно втратила старі хрести та маківки.(далі…)

Церква Різдва Пресвятої Богородиці1718 рік
Про церкву відомо мало. В архівних документах значиться, що вона була збудована на кошти такого собі пана Колб-Селецького, кравчого Пінського (була така посада за Польщі).
Типовий волинський храмик із добудованою у ХІХ ст. дзвіницею нічим би не вирізнявся серед сотень подібних до нього храмиків, якби 1958 року в ньому не віднайшли дивовижну ікону — Богоматір Одигітрію Смоленську (ХVІ ст.). (далі…)

Михайлівська церква та дзвіниця (зарічнянська група)1796 рік
Рубельська церква не просто прекрасна, гармонійна, стильна тощо. Вона має владу не просто пробудити оспале естетичне чуття. Біля неї відкривається небо і душа вливається в янгольський хор, що завжди бринить над гамірним світом, проте найчастіше є нечутним для нас, суєтних плазунів…(далі…)