
Святодухівська церква (воловецька група) та дзвіницяХVІІІ ст.
Церква зберегла своє гарне обличчя неушкодженим. Все на місці: стовпчикова галерея і емпора, фартушкова маківка і різьблений одвірок. Барокову башту над бабинцем взагалі називають найдосконалішою серед подібних. Викликають повагу і автентичні підвалини із річкового каміння. (далі…)

Дмитрівська церкваХVІІ ст. (перебудована 1910 р.)
Дубову церкву збудували у селі Бистриця. До сусідньої Вільховиці храм потрапив щойно у 1910 році, після будівництва у рідному селі мурованого храму. Судячи з усього, операцію з перевезення виконували не дуже кваліфіковані майстри. По-перше, станом на сьогодні теслярські замки не усюди припасовані так, як це має бути. По-друге, на багатьох брусах ми віднайшли ретельну нумерацію — і у вигляді круглих ум’ятинок, і латинськими цифрами. Досі на інших перевезених церквах ми такого не зауважували.(далі…)

Успенська церкваПоч. ХVІІІ ст., перебудована 1788 р.
Початкова дислокація церкви нам невідома. Ймовірно, що вона, подібно до кількох інших лемківських храмів, є неабиякою мандрівницею. До Обави церква потрапила 1788 року, коли й була перебудована у традиційному для тогочасся класично-лемківському стилі.(далі…)

Покровська церква (центральна група)1792 рікНині в Київському музеї просто неба (сел. Пирогів)
Покровська церква — неабияка мандрівниця. Достеменно відомо про дві її подорожі. 1926 року вона перебралася до села Канора (поблизу Воловця на Закарпатті), де фантастично прекрасний ландшафт органічно всотав у себе цю фантастично досконалу споруду. Через півстоліття її перевезли до Київського скансена, в якому вона так само чудово вписалася у пирогівські пагорби. Жодної містики, але постає питання: чи не наділив Творець цей малий храмик здатністю змінювати довкілля під себе?(далі…)

Миколаївська церква (центральна група)1588 рік (перебудована 1759)
Існує думка, що ця дивовижна, витончена церковця початково була збудована як бойківська і що саме вона стала прототипом для всіх лемківських церков. Що ж, усе може бути.(далі…)