Полтавець і киянин Петро Холодний-старший після вимушеної еміграції за Збруч добре попрацював на галицьких теренах. Власне у Львові 1920-х років він і сягнув своїх іконописних вершин. Поліхромні розписи на західному фасаді найдавнішої святині міста Лева — Миколаївської церкви (ХІІІ ст.), — очевидно, найменш знана дещиця сакрального доробку митця. Поруч із фантастично прекрасними вітражами Успенських церков Львова і Борислава вони й справді ніби губляться в затінку слави митця. Але придивіться до трьох ікон, на жаль, схованих під скло, а особливо до композиції над порталом із ранньохристиянською символікою Святої Євхаристії. Вони дивовижні і грають барвами, ніби створені учора. Схоже, Холодному були підвладні усі секрети фарб. Недарма ж за першим фахом він був хіміком…