Дерев’яні (Д)Муровані (М)Усі
Наддніпрянська школа Сіверсько-чернігівська школа Слобожансько-полтавська школа Східноподільська школа Поліська школа Волинська школа Галицька школа Західноподільська школа Бойківська школа Гуцульська школа Лемківська школа Буковинська школа Марамороська школа Берестейська школа Український класицизм (Д) Український історизм (Д) Український модерн (Д) Давньоруські церкви Українське Відродження Українське бароко
Український класицизм (М) Український історизм (М) Український модерн (М)
Вознесенський собор Флорівського монастиря, м. Київ
Київська область, м. Київ, вул. Флорівська, 6/8

Вознесенський собор Флорівського монастиря (Г, К)
1722 – 1732 рр.

Дуже прикро, що після катастрофічної пожежі на київському Подолі (1811 р.) куполи церкви змінили форму з барокової на класицистичну. Автором такої метаморфози скоріше за все є славетний київський архітектор Андрій Меленський. Одначе, думається, він би не зрозумів нашого закиду: у ті часи подібне штукарство ніхто не вважав актом вандалізму (хоча про що це ми? — у наш час не вважають тим паче). Тому нам просто прикро — та й по тому.

Попри вищевилиті ламентації, Вознесенський собор — видатний, хоча і не доконечний зразок гетьманського бароко (бо не має башт на чоловому фасаді). Все інше цілком канонічне для даного різновиду УБ. Стримано-шляхетні фронтони, як і належить гетьманцям, красуються на бічних фасадах, три «народні» бані поставлені по осі схід — захід, хрестовокупольність засвідчена чотирма стовпами в інтер’єрі… Західний фасад храму прикрашає милий первісний тамбур, за яким відкривається небесний простір із гарними розписами переважно ХІХ ст. Враження доповнює дуже стильний іконостас барокових форм (1980-х рр., рами виконані за старими світлинами знищеного богоборцями ХХ ст. іконостасу ХVІІІ ст.).

Усі фото

Вознесенський собор Флорівського монастиря, м. Київ
Північний фасад собору
Бічні фронтони - ознака гетьманського бароко
Вівтарну дільницю охопити поглядом і простим об'єктивом непросто
Оздоблення бічного (північного) тамбура. «Чернечий» наїв дуже милий
Три бані, поставлені поздовжно - привіт від дерев'яної УЦА. От би відновити їхні барокові форми!
Головний (західний) тамбур
У храмі. Іконостас 1980-х рр.
Склепіння і розписи. Сірий колір стін - дарунок кінця ХІХ ст.
Південний тамбур. До побачення!